اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه‌های کردستان آغاز شد

فعالیت دانشجویان در 10 روستای محروم شهرستان قروه

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کردستان از آغاز اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه‌های کردستان خبر داد و گفت: 10 روستای محروم شهرستان قروه از اقدامات این دانشجویان منتفع می‌شوند.

فعالیت دانشجویان در 10 روستای محروم شهرستان قروه

علی محمدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه‌های کردستان در راستای تحقق‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، از روز چهارم ماه جاری آغاز شده و تا 17 همین ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان، در این بازه زمانی، 10 روستای محروم بخش‌های چهاردولی و دلبران شهرستان قروه از خدمات متنوع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح اردوهای جهادی برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح دانشجویان در زمینه عمرانی در راستای ترمیم و بهسازی مدارس، مساجد و خانه مستمند فعالیت دارند و در زمینه فرهنگی نیز کلاس‌های قرآن و احکام و برگزاری یادواره‌های شهدا را دنبال می‌کنند.

محمدپناه خاطرنشان کرد: دانشجویان طرح اردوهای جهادی همچنین مسابقات مختلف ورزشی و پیاده‌روی خانوادگی و نیازسنجی روستاها در قالب طرح‌های پژوهشی به ویژه در بخش کشاورزی و آبخیزداری در طول این مدت انجام خواهند داد.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان مشاوره خانواده، تحصیلی فرزندان و دانش‌آموزان و برپایی ایستگاه‌های سلامت در روستاهای تعیین‌شده را از دیگر برنامه‌های دانشجویان شرکت‌کننده در طرح اردوهای جهادی کردستان ذکر کرد.

وی یادآور شد: در این دوره 205 دانشجوی دانشگاه‌های استان کردستان متشکل از 140 خواهر و 65 نفر برادر مشارکت می‌کنند و به عنوان سفیران تلاش و جهاد به روستائیان خدمات پیش‌بینی شده را ارائه می‌دهند.

محمدپناه تصریح کرد: در نظر داریم برای سال آینده و سال‌های دیگر تمامی روستاهای استان را زیرپوشش این طرح قرار دهیم و امید است با همتی که در مسئولان سپاه بیت‌المقدس و همکاری دانشگاه‌های استان و دانشجویان وجود دارد تحقق این مسئله دور از انتظار نیست.

وی در پایان عنوان کرد: هم‌زمان با فعالیت دانشجویان دانشگاه‌های استان، دانشجویان دانشگاه تهران نیز در بخش شریف‌آباد شهرستان دیواندره خدمات موازی را به مردم محرم این منطقه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/79001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول