اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان مطرح کرد

ارتقای مهارت‌های زندگی گامی مهم برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: توجه به ارتقای مهارت‌های زندگی در جامعه مهم‌ترین گام برای مبارزه با گرایش افراد به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

ارتقای مهارت‌های زندگی گامی مهم برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر در جریان بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از کمپ تولد دوباره سنندج گفت: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های مبارزه با اعتیاد افزایش سطح مهارت‌های زندگی در بین افراد جامعه است.

وی‌ خاطرنشان کرد: ریشه‌های عمومی زیادی برای گرایش افراد به سمت استفاده از مواد مخدر وجود دارد که دو بحث رنجش و لذت‌جویی از مهم‌ترین مسائل گرایش افراد به استفاده از این بلای خانمانسوز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: متأسفانه مهارت‌های زندگی همچون کنترل، توان «نه» گفتن، اعتماد به نفس و صبر در برابر ناملایمات در جامعه امروزی بسیار پایین بوده و همین امر موجب می‌شود افراد جامعه بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از آموزش به عنوان مهم‌ترین اصل در بحث مبارزه با مواد مخدر نام برد و گفت: متأسفانه در ساختار آموزش‌های اجتماعی بخش آموزش‌، مهارت‌های زندگی حلقه گم شده ساختار علمی و اجتماعی جامعه است.

به گفته رحمانی‌آبیدر، عدم اطلاع‌رسانی دقیق در مورد مشکلات و تأثیرات نامطلوب استفاده از مواد مخدر از دیگر دلایل تمایل افراد به سمت این افیون سیاه است.

وی افزود: ارائه مهارت‌های زندگی به افراد جامعه از سنین کودکی نقش بسزایی در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی داشته و توجه به این اصل مهم باید در دستور کار شورا قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نقش رسانه‌ها در مبارزه با اعتیاد را پررنگ دانست و گفت: اطلاع‌رسانی در مورد مراکز ترک اعتیاد از سوی اصحاب رسانه نقش مهمی در معرفی این مراکز دارد.

رحمانی‌آبیدر افزود:‌ مراکز ترک اعتیاد از دیدگاه ما مراکزی هستند که افراد مصرف‌کننده با حضور در این مراکز صرفاً با روش‌های کاردرمانی و گروه‌درمانی اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرد معتاد با اراده خود با مراجعه به این مراکز و اقامت در آن به مدت 28 روز که در چند روز اول سم‌زدایی و 20 روز بعد از آن در جلسات مختلف است اقدام به ترک اعتیاد می‌کند.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از مرکز تولد دوباره به عنوان یکی از مراکز موفق نام برد و افزود: رسیدن این مرکز به این نقطه حاصل زحمات و تلاش‌های سالانه مسئولان آن است.

رحمانی‌آبیدر با بیان این مطلب که افراد عادی اطلاعات و شناخت واقعی از اعتیاد ندارند، گفت: رنجش و لذت‌جویی از مهم‌ترین عواملی است که فرد را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می‌دهد.

به گفته وی، رنجش در جامعه به خاطر کمبودها برای هر فردی پیش می‌آید و اگر فرد قدرت تحلیل قوی نداشته باشد به سمت مصرف مواد مخدر کشیده می‌شود.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان در پایان تصریح کرد:‌ در مراکز ترک اعتیاد زمینه اشخاص برای سوق دادن به سمت پاکی و نجات از مواد مخدر فراهم است و شخص می‌تواند با حمایت‌های فکری و کارهای مشاوره‌ای دوباره به دامن جامعه بازگردد.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول