اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

استقرار 150 ‌امدادگر در مناطق حادثه‌خیز گیلان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از استقرار 150 امدادگر ‌در مناطق حادثه‌خیز و خطرآفرین استان در سه ماهه تابستان امسال خبر داد.

استقرار 150 ‌امدادگر در مناطق حادثه‌خیز گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی عصر امروز در جمع امدادگران هلال احمر استان با اشاره به اجرای طرح مذکور اظهار کرد: طرح امداد و نجات تابستانه در 25 پایگاه ثابت و موقت ساحلی، جاده‌ای، کوهستان، دریایی و هوایی استان برگزار شد.

به گفته وی، 150 نفر از امدادگر، نجات‌گر، راننده و قایقران به‌ همراه تجهیزات کامل امداد و نجات و آمبولانس در سه ماهه تابستان امسال در مناطق حادثه‌خیز، خطر آفرین و پرتردد استان مستقر می‌شوند.

این مسئول خدمات امدادگران مستقر در مناطق مذکور را شامل امداد و کمک‌های اولیه، اقدام‌های پیش بیمارستانی، احیای غریق نجات یافته از آب و انتقال مصدومان به مراکز درمانی به هموطنان و مسافران عنوان کرد.

غلامی یادآور شد: هموطنان و مسافران می‌توانند در صورت نیاز به خدمات امدادی با تلفن 147 ندای امداد تماس بگیرند.

وی با اشاره به اجرای دوره بازآموزی «نجات در آب» ویژه امدادگران طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر گیلان اذعان کرد: این دوره آموزشی با هدف آمادگی بیشتر امدادگران به منظور استقرار در طرح ساحلی و تابستانه اجرا شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان، اضافه کرد: 100 نفر از امدادگران هلال احمر گیلان آموخته‌های امدادی خود را در دوره مذکور بازآموزی کردند.

وی، روش‌های صحیح شنا، نجات غریق، اقدام‌های پیش بیمارستانی و کمک درمانی به صورت تئوری و عملی توسط مربیان با تجربه هلال احمر استان را از جمله دوره‌های باز آموزی ذکر کرد.

غلامی افزود: شرکت کنندگان در صورت موفقیت در آزمون گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند.

به گفته وی، طرح امداد و نجات ساحلی هلال احمر هر سال با آغاز فصل تابستان در نقاط خطرآفرین در سواحل استان اجرا می‌شود.

ا‌نتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول