اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح فراغت تابستانی رهپویان ولایت در صومعه‌سرا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا از اجرای طرح فراغت تابستانی «رهپویان ولایت» با ظرفیت 220 نفر دانش‌آموز بی‌بضاعت این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح فراغت تابستانی رهپویان ولایت در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علیرضا محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کانون رهپویان ولایت در سالن اجتماعات شهید بهشتی این شهرستان، اظهار کرد: اکنون کلاس‌های تابستانی کانون رهپویان ولایت برای افراد مشمول در صومعه‌سرا فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: کانون رهپویان ولایت با هدف برگزاری کلاس‌های فراغت تابستانه برای دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد صومعه‌سرا تا 26 مرداد امسال ادامه دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا با اشاره به سهمیه این شهرستان برای نام‌نویسی داوطلبان، افزود: کانون رهپویان ولایت صومعه‌سرا زیر نظر کمیته امداد این شهرستان با ظرفیت 220 نفر فعالیت می‌کند.

وی، محل برگزاری کلاس‌های مذکور را در دو مدرسه «الزهرا (س)» صومعه‌سرا و «شهید بهشتی» بخش گوراب‌زرمیخ عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه کلاس‌های کانون رهپویان ولایت صومعه‌سرا در شش رشته برپا می‌شود، اذعان کرد: برپایی کلاس‌های احکام، قرآن، فنی و حرفه‌ای، نقاشی، ورزشی و برنامه‌های تفریحی و اردویی از جمله این کلاس‌ها است که برای فرزندان مددجویان برگزار می‌شود.

وی از پوشش بالغ بر 10 هزار و 568 خانوار صومعه‌سرا در زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام راحل این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد در حوزه مالی و خدماتی حمایت می‌شوند.

*اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد صومعه‌سرا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا نیز در ادامه مراسم مذکور با اشاره به ضرورت کانون رهپویان ولایت برای ایجاد فراغت تابستانی فرزندان خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان، اظهار کرد: اجرای این طرح یکی از فعالیت‌های پسندیده کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد بوده است.

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور با بیان اینکه طرح اوقات فراغت تابستانی برای نوجوانان و جوانان در سطح مساجد، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح با همکاری روحانیون طرح هجرت و معلمان دوره‌های قرآنی در صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با زنده نگه داشتن اندیشه‌های دینی و برجسته کردن نقش آن برای نوجوان و جوان امروز در حوزه برنامه‌های اوقات فراغت بیمه می‌شود.

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا، طرح اوقات فراغت تابستانی به تربیت دینی نسل جوان امروز کمک بسیاری می‌کند.

وی اذعان کرد: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان موضوع مهمی است که مسئولان فرهنگی باید برای غنی‌سازی وقت آزاد آینده‌سازان جامعه اهتمام جدی‌تری خرج کنند.

احمدی‌پور، اجرای برنامه‌های طرح تابستانی رهپویان ولایت خارج از حال و هوای کلاس درس و مدرسه و با رویکرد برنامه‌های جذاب، شاداب و پرنشاط را مورد تاکید قرار داد.

وی یادآور شد: مهارت‌های علمی، عملی و هنری باید محور اصلی کلاس‌های تابستانه باشد.

این مسئول، هدف از برگزاری کلاس‌های تابستانه را برقراری ارتباط نزدیک با جوانان و هدفمند کردن فعالیت‌های آنها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی بافرهنگ بومی هر منطقه تأثیر زیادی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی همان منطقه دارد.

انتهای پیام‌/84003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول