اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

فرهنگ کار باید در جامعه تغییر کند

استاندار کرمان گفت: سند توسعه اشتغال باید بتواند در فرهنگ تعریف کار تغییر ایجاد کند.

فرهنگ کار باید در جامعه تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در آیین رونمایی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان اظهار داشت: تدوین هر نوع سندی در راستای توسعه استان کرمان و کشور به منزله نقشه راهی برای اهداف و سیاستگذاری‌های دستگاه‌ها در آن زمینه است.

وی بیان داشت: با تهیه و تدوین سند توسعه همه دستگاه‌ها و نهادها باید به سمت و سوی آن حرکت کرده و همگام و هم‌پوشانی یکدیگر برای تحقق هدف اصلی تلاش کنند.

نجار با بیان اینکه در حال حاضر تعریف صحیحی از اشتغال در جامعه وجود ندارد، گفت: اشتغال تنها به معنی حضور در یک اداره و نهاد و یا استخدام دولت نیست.

وی با بیان اینکه از دیده من در استان کرمان بیکاری وجود ندارد، تصریح کرد: بخش اعظمی از استان کرمان را به لحاظ حضور افاغنه ممنوع اعلام کرده‌ایم، اما بارها شاهد هستیم که ائمه جمعه و مسئولان شرکت‌ها از ما درخواست دارند تا برای اجرای کارها اجازه استفاده از افاغنه داده شود.

استاندار کرمان ابراز داشت: بسیاری از باغداران، پیمانکاران و مسئولان اذعان دارند که برای برداشت محصول، استخراج معدن و ... نیروی بومی وجود ندارد و باید از افاغنه استفاده کرد.

وی عنوان کرد: گاهی دیده می‌شود که از استان‌های دیگر برای کار در کرمان حضور می‌یابند، اما جوانان همان منطقه بیکار هستند، این به معنی نبود شغل نیست.

نجار اذعان داشت: سند اشتغال باید بتواند در فرهنگ تعریف کار هم تغییر ایجاد کند، پیمانکاران ما در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان به ما می‌گویند که برای اجرای به موقع پروژه کارگر افغانی از کرمان ببرند.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و افرادی که نفوذ کلام دارند، باید در این زمینه کار کنند تا دیدگاه افراد نسبت به شغل منحصر به سازمان و اداره نباشد.در استان کرمان شاهد هستیم که بسیاری از کشاورزان دارای نام و ثروت از کارمندان و روسای سابق ادارات هستند و این به معنی درآمد مطلوب در مشاغل دیگر است.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول