اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه در گلستان:

مرکز مطالعات جامع فرهنگی باید ایجاد شود/ کم‎کاری فرهنگی قابل بخشش نیست

استاد حوزه رضویه شهرستان گرگان گفت: یکی از نیازهای اصلی و اساسی این شهرستان تشکیل مرکز مطالعات جامع فرهنگی است.

مرکز مطالعات جامع فرهنگی باید ایجاد شود/ کم‎کاری فرهنگی قابل بخشش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حجت‎الله تجری عصر امروز در جمع اعضای خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت استان گلستان اظهار داشت: گلستان قومیت‎های زیادی را در خود جای داده و به ایرانی کوچک لقب گرفته است و خوشبختانه وحدت، تعامل و همدلی در این استان ستودنی است.

وی بروز تضادهای فرهنگی در شهرستان گرگان را یک ضعف برشمرد و تصریح کرد: با تشکیل مرکز مطالعات جامع فرهنگی می‎توان مشترکات فرهنگ‎های مختلف را از طریق نخبگان و صاحب‌نظران استخراج کرد و به نتایج مطلوبی رسید.

دامنه آموزش نباید به سنین خاصی محدود شود

این استاد دانشگاه گلستان؛ نقش ارگان‎های فرهنگی را در غنی‎سازی برنامه‎های فرهنگی مهم خواند و متذکر شد: تدوین و ارائه برنامه‎های منسجم فرهنگی در زمینه رفتارشناسی و جامعه‎شناسی یقیناً آثار مثبتی در بدنه جامعه خواهد گذاشت.

تجری با تاکید بر اینکه دامنه آموزش نباید به سنین خاصی محدود شود، افزود: اگر ایده‎های اخلاقی و فرهنگی با فرهنگ بومی منطقه تلفیق شود و بتوانیم در قالب انیمیشن و فیلم کوتاه از طریق سیمای استانی ایده‎های مناسب را به مردم آموزش دهیم شاهد اثرگذاری مضاعف آن در جامعه خواهیم بود.

وی تابلوهای درون شهری را یک ظرفیت مناسب برای ترویج فرهنگ دینی دانست و ابراز داشت: تابلوهایی که در برخی نقاط شهر استقرار یافته می‎تواند روی تفکر انسان‎ها اثرگذار باشد لذا متولیان فرهنگی استان باید از این ظرفیت برای آموزش فرهنگ عمومی به خوبی بهره‎مند شوند. 

تفکر سنتی در اجرای برنامه‎های فرهنگی شکسته شود

 

مدیر مدرسه یاران یار؛ با تاکید بر اینکه اسلام برای لایه‎های مختلف زندگی مردم دارای برنامه است، اذعان کرد: کم‎کاری متولیان فرهنگی به هیچ‎وجه قابل توجیه و بخشش نیست در برهه‎ای که دشمن از هر فرصتی برای تزلزل کانون خانواده به جنگ نابرابر با نظام اسلامی برخاسته است هیچ کم‎کاری فرهنگی در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست.

تجری متذکر شد: در بخش‎های فرهنگی باید نسبت به شناسایی افراد زبده، دردمند، باسواد، دلسوز، صبور، دیندار و متعهد اقدام کرد تا در لایه‎های جمعیتی، فرهنگ ارزشی و دینی پررنگ شود البته باید برنامه‎ریزی مستمری در این راستا وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تفکر سنتی در اجرای برنامه‎های فرهنگی باید شکسته شود، ابراز داشت: استفاده از روش‎های مدرن و امروزی با رویکرد دینی تاثیرگذاری بیشتری بر افکار عمومی خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه طلبه و روحانیت باید نسبت به بیان مسائل و روش‎های امروزی مسلط شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه هنوز ضعف‎هایی وجود دارد که باید برطرف شود تا دامنه تاثیرگذاری را در اجتماع افزایش دهیم.

انتهای پیام/83001‎/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول