اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس:

ارتقاء فرهنگ ترافیکی کشور نیازمند کار جمعی است

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس گفت: ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی کشور نیازمند کار جمعی و بهره‌مندی از همه توان دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی و انتظامی است.

ارتقاء فرهنگ ترافیکی کشور نیازمند کار جمعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، همایش تقدیر از همیاران پلیس در شهرستان قدس عصر امروز با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش و همچنین فرماندهان انتظامی این شهرستان برگزار شد.

در بخشی از این همایش، رئیس پلیس راهور شهرستان قدس طی سخنانی اظهار داشت: در سال‌های گذشته میزان خودروهای شخصی و تردد آنها در معابر عمومی درون شهری و جاده‌ها و آزادراه‌های برون شهری کشور افزایش چشمگیری داشته است.

منوچهر زمانپور تصریح کرد: طبیعی است وقتی حجم خودروهای در حال تردد افزایش یابد، باید منتظر افزایش تصادفات جاده‌ای و درون شهری هم باشیم که متاسفانه این اتفاق در کشورمان رخ داده است و شاهد میزان قابل توجهی تصادفات منجر به خسارات جانی و مالی هستیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس افزود: وقتی حادثه‌ای در خیابان‌ها و جاده‌ها رخ داده و متاسفانه شاهد خسارت جانی هستیم، این تصادف در زندگی خانواده‌ها تبعات منفی بسیاری خواهد داشت و در برخی اوقات شاهد هستیم که اندوه و ناراحتی ناشی از این حادثه چند خانواده را درگیر می‌کند.

زمانپور ادامه داد: از سوی دیگر خسارات مالی نیز اگر چه جبران‌ می‌شود، اما در روند اقتصادی خانواده‌ها تاثیر منفی داشته و وقتی حجم خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات در کشور افزایش می‌یابد، کل جامعه با آن درگیر می‌شوند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل طی سال‌های اخیر نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی توان خود را به میدان آورده تا با کنترل ترافیکی و اصلاح فرهنگ رانندگی مردم، از افزایش این خسارات جلوگیری کند که خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری نیز حاصل شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس افزود: البته باید توجه داشته باشیم که رسیدن به اهداف کامل نیازمند فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی ریشه‌ای و پایدار است و برای تحقق این مهم تنها راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی مسئولیت ندارند و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و رسانه‌ها هر کدام وظایف خطیری را بر عهده دارند.

* تاثیر اجرای طرح همیاران پلیس در کاهش تصادفات

زمانپور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح موفق همیاران پلیس و انتخاب دانش‌آموزان در این طرح اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد دستاوردهای خوب این طرح بودیم و بر اساس آمار انتخاب همیاران پلیس از میان دانش‌آموزان نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است.

وی افزود: علت موفق بودن طرح فوق این است که کار را به صورت ریشه‌ای انجام شده و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم را از کودکان و دانش‌آموزان آغاز کردیم و شاهد هستیم که همین دانش‌آموزان نقش راهنما را برای اولیاء و خانواده‌های خود بازی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که در برخی مواقع به عنوان نمونه زمانی که پدر خانواده در هنگام رانندگی اشتباهی را مرتکب می‌شود و فرزند او این اشتباه را متذکر می‌شود، تاثیر این تذکر بسیار زیاد و مهم است.

زمانپور گفت: مواردی که دانش‌آموزان همیار پلیس در زمان رانندگی خانواده‌های خود دقت کرده و در صورت ارتکاب اشتباه آن را تذکر می‌دهند موضوعاتی مانند سبقت و سرعت غیرمجاز، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، عدم رانندگی در زمان خواب‌آلودگی و بالاخره عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی است و همین موارد جزو اصلی‌ترین دلایل تصادفات به شمار می‌آیند.

وی تاکید کرد: البته تذکر همیاران پلیس محدود به خانواده‌ها نمی‌شود و می‌توان به افزایش دستاوردهای این طرح در سال‌های آینده امیدوار باشیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان قدس در پایان تاکید کرد: باید از همه توان فرهنگی کشور برای اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم استفاده کنیم و در این زمینه آموزش و پرورش و نهادهای مسئول در این حوزه همکاری خوبی با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی داشتند و امیدواریم این تعامل و همکاری در آینده نیز با جدیت بیشتر تداوم داشته باشد.

لازم به توضیح است،‌ در این همایش از تعدادی از دانش‌آموزان همیار پلیس در شهرستان قدس تقدیر شد.

انتهای پیام/2302/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول