اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نوای همدلی با آهنگ توسعه شهری شهربابک نواخته شد

با توجه برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر شهربابک و منتخبان مردم صدای همدلی با آهنگ توسعه شهری شهربابک نواخته شد.

نوای همدلی با آهنگ توسعه شهری شهربابک نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، نخستین جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با منتخبان چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی که با هدف تبادل تجربیات و نظریات پیش از ظهر امروز برگزار شد و منتخبان شورای اسلامی شهر شهربابک با ارائه نظرات، برنامه‌ها و پیشنهادات خود طبل همدلی و آهنگ توسعه شهری را برای چهار سال خدمت صادقانه نواختند.

محمد بخشوده رئیس شورای شهر شهربابک در این جلسه با گرامیداشت تحقق حماسه سیاسی و برگزاری انتخابات در فضایی سالم و آرام گفت: امیدواریم با دولت اعتدال و امید شاهد توسعه اقتصادی همه جانبه کشور و تحقق خواسته‌های مردم باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم، حماسه سیاسی را رقم بزنیم.

وی هدف از برگزاری جلسه را تبادل تجربیات ذکر کرد و بیان داشت: امید است شورای جدید با استفاده از توانمندی‌ها، تجارب و تخصص منتخبان این دوره و بهبود بخشیدن نقاط قوت و رفع نواقص و کاستی‌های قبلی خدمات ارزنده‌ای را به شهرستان و مردم ارائه کند.

بخشوده به منظور ارائه تجربیات چندین ساله خود در حوزه مدیریتی و شورا بر عدم ورود شورا به مسائل جزئی و پرداختن به مسائل کلان شهرستان و گرفتن تصمیماتی بزرگ و انجام کارهای ستادی و نظارتی تاکید کرد و گفت: شورا باید در راستای رضایت‌مندی و حفظ منافع عمومی نه رضایت اشخاص قدم بردارد و با برنامه‌ریزی دقیق اهداف و چشم‌انداز چهار ساله خود را تعیین کند.

وی ادامه داد: شورا باید با ارتقای فرهنگ عمومی مردم را تشویق به پرداخت مالیات بر عوارض برای ارائه خدمات بهتر به آنان کرده و مطالبات واقعی را طبق قانون از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کند.

بخشوده افزود: شورا باید انجام کارهای نیمه‌تمام از جمله راه‌اندازی شهرداری الکترونیک، تکمیل مجتمع تجاری و اداری در خیابان سپاه، تکمیل ساختمان شورای شهر، انجام کارهای پیمانکاری به منظور کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و نظارت‌های هدفمند را در اولویت کاری خود قرار دهد. 

وی بر ساماندهی وضعیت حمل، دفع، دفن و بازیافت زباله تاکید کرد و گفت: با توجه به قرارداد با پیمانکار ویژه‌ای در راستای بازیافت زباله باید مشوق‌هایی برای خانواده‌ها در سطح تفکیک زباله‌ها قرار داده شود.

بخشوده عنوان کرد: قرار دادن سامانه الکترونیکی برای پارکبان، قانونمند کردن واگذاری زمین برای اجرای طرح‌ها در پارک صنعت با هدف انتقال شغل‌های مزاحم از سطح شهر، ساخت پایانه مسافربری با مشارکت بخش خصوصی، توجه به سیاست‌های شورای عالی سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در اجرای طرح‌ها با شهرداری حتی اجرای طرح‌های فرهنگی و ورزشی، اولویت‌بندی در بحث آسفالت و بهسازی معابر، فعالیت مستمر کمیسیون‌ها، ساماندهی نیرو‌های شهرداری و واگذاری وظایف یک معاونت عمرانی در کنار معاونت مالی اداری به حوزه عمرانی شهرداری و تلاش در ایجاد یک جو واقعی همدلی برای کار و پرهیز از مسائل تفرقه‌انگیز می‌تواند در این زمینه مشکل‌گشا باشد.

عباس احمدیان عضو شورای شهر شهربابک پیشرفت را در گرو ارائه دیدگاه‌های متفاوت و تصمیم مشترک بر انجام بهترین دیدگاه ذکر کرد و رمز موفقیت شورا را در ارتباط قوی و قانونی با مردم و صمیمیت و یک‌رنگی دانست.

وی عالی‌ترین تدبیری که از سوی دنیای متمدن برای پاسخگویی به نیازمندی‌ها و توقعات بیشمار ساکنین شهرها به کار برده می‌شود را وجود شهرداری و شوراها دانست و بیان داشت: صداقت به عنوان مهم‌ترین اصل در شوراها و شفاف‌سازی فعالیت‌ها مهم‌ترین رکن در موفقیت شوراها است.

سید حسن حسینی دیگر عضو شورای شهر به اهمیت مشاوره در هدفمند کردن کار شورا اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف در شورا باید از تجارب، تخصص و نقطه نظرات افراد صاحب‌نظر به ویژه شهرداران و اعضای شوراهای قبلی استفاده شود.

وی افزود: اعضای شورا باید در آینده بتوانند از توانایی، تخصص و تجارب یکدیگر و مشاورانشان در راستای عمران و آبادانی استفاده کنند و از تفرقه و از مسائلی که احتمال همبستگی را کم می‌کند و سبب خنثی شدن نیروهای بالقوه اعضا می‌شود پرهیز کنند.

احمد یوسفی نیز از دیگر اعضای شورا به تشکیل کمیسیون پیگیری انجام مصوبات، ساماندهی نیروهای شهرداری، انجام کارهای مردم به روش سیستماتیک و فراقانونی عمل نکردن و ارائه خدمات به ویژه انجام آسفالت با مشارکت مردمی تاکید کرد.

زینلی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز از انتخاب مدیریت قوی بر شهرداری و فعال کردن کمیسیون 77 در جذب بودجه گفت: باید در انجام خدمات و امور عمرانی عدالت مبنای کار باشد.

منصوره شکیبا نخستین بانوی منتخب شورای اسلامی شهر نیز با قدردانی از حضور مردم در حماسه سیاسی گفت: با صداقت آمده‌ایم و قصد داریم با صداقت کار کنیم و کارنامه خود را به عنوان یک یادگار ماندگار و پرافتخار برای خدمت به شهر و مردم داشته باشیم و لازمۀ این افتخارآفرینی کار در فضایی با انسجام، وفاق و همدلی است.

احمد ابراهیمی منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی ضمن قدردانی از حسن انتخاب مردم برای چهارمین شورای اسلامی شهر به توجه بر قیمت زمین و تلاش در ثبات قیمت و توسعه عملیات عمرانی به ویژه بازگشایی خیابان‌های موازی با خیابان امام در سطح شهر برای رفاه مردم تاکید کرد.

سید وحید بنی‌فاطمی منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی ترکیب شورا را برای انجام خدمت مستمر و پایداری مناسب ذکر کرد و گفت: انجام هر خدمت و ایجاد رفاه با برنامه‌ریزی دقیق میسر است و برای شهربابک باید یک برنامه‌ریزی جامع و چندین ساله برای گرفتن یک نتیجه مطلوب تعریف شود.

محمد محمودی منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی استفاده از نیروهای نخبه را به جهت توسعه یک اصل دانست و گفت: توجه در حرکت‌ها باید بر مبنای علمی باشد، زیرا شیوه‌های سنتی جوابگوی نیازهای امروز مردم نیست.

وی بر روی آوردن به پژوهش و تحقیق و آسیب‌شناسی شهری از طریق یک تیم تخصصی تاکید کرد و ایجاد کمیته تحقیقاتی علمی را یک ضرورت در کنار کار شورا دانست.

انتهای پیام/80023/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول