اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری:

تخلفات انتخابات شوراها رسیدگی شود

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری، خواستار بررسی تخلفات انتخابات شوراها شد.

تخلفات انتخابات شوراها رسیدگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسین محمدی‌کیادهی در جلسه علنی یکشنبه شورای شهر ساری، اظهار داشت: به نظر می‌رسد شهروندان ساروی بعد از انتخابات شورای شهر، از ورود برخی افراد به شورا و از عدم ورود برخی دیگر، تعجب کردند.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت استان در حال بررسی چندین شکایت است، گفت: بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراها، بالغ بر 50 کاندیدا به همراه مردم به فرمانداری مراجعه کرده و اعتراض خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

کیادهی افزود: خنده‌دارتر و تأسف‌بارتر از همه، دو اطلاعیه‌ای بود که فرمانداری صادر کرد و در اطلاعیه نخست اسامی عده‌ای را به عنوان منتخب و در اطلاعیه دوم هم عده دیگری را به عنوان منتخب شورای شهر اعلام کرد و هیچ توضیحی هم در این زمینه ارائه نکرد و این مسئله در تاریخ انتخابات ساری، سابقه نداشت.

وی با بیان اینکه تأخیر در اعلام نتایج، خرید و فروش رأی، ضعف فرمانداری در کنترل تخلفات، تبلیغات خلاف قانون، تبلیغات زودهنگام و نحوه شمارش آرا و تغییر لیست منتخبان، همه و همه موجب می‌شود تا تحلیلی کوتاه از انتخابات اخیر ساری داشته باشیم، تصریح کرد: انتخاباتی که به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه سیاسی لقب گرفت و مردم ساری هم مطیع فرمان رهبری بودند، اما محصول پاک مردم، توسط حرام‌خواران خراب شد.

کیادهی با اشاره به نفرات هیئت نظارت بر انتخابات استان که شامل برخی از نمایندگان مردم در مجلس است، اظهار داشت: این افراد، خود قبل از انتخابات، سردمدار تهیه لیست انتخاباتی برای جریان خود بودند و این سئوال مطرح است که آیا آنها بی‌طرفی مد نظر قانون را رعایت کردند؟

وی با بیان اینکه فهمیدن صراحت قانون تبلیغات در زمان مجاز، آنقدر سهل و آسان است که نیاز به تفسیر ندارد، اذعان داشت: به صراحت قانون، دستگاه‌های اجرایی و عمومی که از بودجه دولتی و ملت استفاده می‌کنند از ورود به انتخابات بر له یا علیه کاندیداها ممنوع هستند و این سئوال هم باید پاسخ داده شود که چگونه عده‌ای از همکاران شهرداری به صورت علنی در ستادهای کاندیدا حتی در ساعات اداری فعال بوده‌اند و سازمان پر سر و صدای عمران، که با تمام قوا و تمام قد با بیشتر کارمندان خود در خدمت برادر کاندیدایش بود چه برخوردی صورت گرفته که به بیت‌المال هم رحم نکردند.

کیادهی در پایان ادعا کرد: کمترین کاری که برگزارکنندگان انتخابات باید انجام دهند جلوگیری از ورود افرادی است که رأی ناپاک به دست آورده‌اند و از شهروندان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران عذرخواهی کرده و به درگاه خداوند توبه کنند.  

انتهای پیام/86007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول