اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری هرمزگان:

شوراهای حل اختلاف فقط به دنبال اصلاح ذات‌البین باشند

معاون آموزش و تحقیقات رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: شوراهای حل اختلاف فقط باید به دنبال اصلاح ذات‌البین باشند.

شوراهای حل اختلاف فقط به دنبال اصلاح ذات‌البین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، عباس علیزاده شامگاه امروز یکشنبه در همایش ادارات مرتبط با دستگاه قضایی در میناب ضمن تبریک عید نیمه شعبان و میلاد امام زمان(ع) به بیان روایتی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) پرداخت و اظهار داشت: انتظار فرج از با فضیلت‌ترین جهادها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتظار زمینه‌ساز برقراری حکومت امام زمان (عج) است گفت: بر اساس فرمایش ائمه هدی، ورع، تقوا و پرهیز از گناه در کنار حسن اخلاق از شرایط منتظران موعود است.

معاون آموزش و تحقیقات رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود نامگذاری سال‌ها در آغاز تحویل سال را از ابتکارات توام با تدبیر رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: رهبر فرزانه انقلاب هر سال پیش‌بینی مدبرانه شرایط، آن سال را نامگذاری می‌کنند.

وی بیان داشت: نامگذاری سال‌ها منظومه کاملی است که در مسیر تحقق چشم انداز 20 ساله حرکت می‌کند.

این مسئول با بیان این مطلب که دشمنان برای دلسردی مردم در انتخابات 24 خرداد برنامه‌های زیادی را تدارک دیده بودند، اضافه کرد: حضور حماسی و گسترده مردم در صحنه انتخابات دشمنان را ناامید و مایوس کرد.

وی با ذکر این مطلب که تقویت مشروعیت مردمی و معرفی الگوی مردم سالاری دینی از مهم‌ترین فلسفه سال حماسه سیاسی است، بیان کرد: حماسه سیاسی تنها با شرکت در انتخابات و اتمام آن به پایان نمی‌رسد.

علیزاده به شکل‌گیری موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: آماده باش کامل در عرصه بیداری اسلامی از مهم‌ترین فلسفه حماسه سیاسی است.

وی به تشریح کاربردهای واژه حماسه پرداخت و با بیان اینکه رهبری نظام با تدبیر، امسال را به نام حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کرده است، افزود: در واقع حماسه حرکتی است که برگرفته از شجاعت، ناشی از بصیرت و صلابت باشد و هدفی مقدس را دنبال کند.

این مسئول مدیریت بر مصرف، مصرف کالاهای تولید داخل و مدیریت هزینه‌های جاری زندگی را لازمه تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد و گفت: ما در آغاز حماسه اقتصادی قرار داریم.

معاون آموزش و تحقیقات رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه به معرفی شخصیت شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی در کشور پرداخت و تصریح کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است تا در کنار بیان عملکردها ابعاد مختلف شخصیت این مجاهد نستوه برای جامعه به ویژه نسل کنونی تشریح شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود عملکرد حوزه قضایی استان و شهرستان میناب را طی سال‌های اخیر مناسب ارزیابی کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف، موفقیت‌های ارزنده ای در حوزه قضایی محقق شده است.

علیزاده همچنین نقش شوراهای حل اختلاف را در جلوگیری از ورود پرونده به سیستم قضایی مناسب دانست و با بیان فواید اصلاح از منظر روایات معصومین عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف فقط باید به دنبال اصلاح ذات‌البین باشند.

این مسئول تعامل سیستم قضایی با مجموعه انتظامی و دیگر دستگاه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: هدف همه خدمتگزاران در کشور تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی است.

انتهای پیام/88004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول