اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان:

نظام صنفی کشاورزی دست واسطه‌گران را قطع می‌کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان گفت: نظام صنفی کشاورزی در راستای قطع کردن دست واسطه‌گران گام برمی‌دارد.

نظام صنفی کشاورزی دست واسطه‌گران را قطع می‌کند

عبدالله فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کشاورزان از اقشار زحمتکش جامعه‌ بوده و با کمترین امکانات در راستای تولید و تامین مواد غذایی مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی خدماتی که دولت و متولیان بخش کشاورزی برای ارتقای این بخش انجام دادند هنوز مشکلات و موانع زیادی در سر راه تولید محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی رفع موانع و مشکلات کشاورزان را مستلزم مشارکت مردم دانست و ادامه داد: پیش شرط لازم برای توسعه پایدار استفاده از منابع انسانی است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی به عنوان ابزاری کارآمد همانند پل ارتباطی بین مسئولان و کشاورزان عمل می‌کند تا نقطه عطفی بین مشارکت جمعی باشد.

فرجی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی تشکلی قانونی و غیرانتفاعی است، اضافه کرد: این نظام در راستای سازماندهی، ساماندهی و هویت بخشیدن به کشاورزان و همچنین حذف دست واسطه‌گران و دلالان گام بر می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: این نظام برای بیش از 214 شغل در زیربخش‌های مختلف کشاورزی پروانه صادر می‌کند که طبق قانون این پروانه دارای اعتبار و قابل ارائه به تمامی ادارات و موسسات بانکی است.

این مسئول با بیان اینکه رعایت قانون باید همواره در اولویت تمامی کارها و اقدامات مسئولان و مردم باشد، اظهار کرد: انتظار داریم تمامی مسئولان پروانه نظام صنفی کشاورزی را به رسمیت بشناسند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان اقتصاد موفق را مستلزم احترام به ارزش‌ها خواند و اضافه کرد: هر اقتصاد قدرتمندی باید روندی رو به رشد داشته باشد و در این راستا باید روش‌های سنتی و کم‌بازده کنار گذاشته شود و به شیوه‌های مدرن و جدید پرداخته شود.

فرجی خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه تکنولوژی در هر کشوری بدون تامین غذا و توجه ویژه به کشاورزی ممکن نیست.

وی ادامه داد: کشاورزانی که برای تولید محصولات ضروری و اساسی ساعت‌ها در زیر نور آفتاب کار و فعالیت می‌کنند، شایسته نیست که از بیمه تامین اجتماعی محروم باشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان در پایان از دولت تدبیر و امید خواست که نگاه ویژه‌تری به قشر کشاورز داشته باشند.

انتهای پیام/79003/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول