اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

تشریح وظایف شیعیان در ایام غیبت امام زمان(عج)

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، وظایف شیعیان در ایام غیبت امام زمان(عج) را تشریح کرد.

تشریح وظایف شیعیان در ایام غیبت امام زمان(عج)

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد یکشنبه شب در جشن نیمه شعبان در برازجان با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام زمان(عج) به ساحت مقدس اولیاء و اوصیاء و شیعیان جهان اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که می‌توانیم از سفره ائمه(ع) متنعم شده و شاهد باشیم که در تمام شهرها و استان‌های کشور جشن امام زمان(عج) و اعیاد شعبانیه با شور و شوق مردمی برگزار می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: شیعیان ایران به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی به راحتی مناسبت‌های مذهبی و اعمال دینی خود را به جا آورده و ارادت خود به معصومین(ع) را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های عصر غیبت امام زمان(ع) و شرایط ظهور آن حضرت گفت: ایام و سال‌های زیادی می‌گذرد و همه ساله جشن‌هایی گرفته و دعا و زیارت‌نامه می‌خوانیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس اضافه کرد: خداوند هرگز شیعیان را به خاطر غائب شدن حضرت مهدی(عج) مؤاخذه نمی‌کند ولی عقاب او به خاطر اینکه غیبت را طولانی کرده‌ایم شامل ما می‌شود؛ از ابتدا قرار نبوده که غیبت حضرت مهدی(عج) طولانی شود و از شیعیان سئوال خواهد شد چرا کاری نکردید که امام زمان(عج) بیاید.

موسوی‌نژاد برخی از وظایف شیعیان برای ظهور امام عصر(عج) را برشمرد و بیان داشت: قدم اول این ‌است که هر انسان به صورت فردی فعالیت‌هایی برای فراهم کردن بستر ظهور انجام دهد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه ما باید در زندگی روزانه خانوادگی، کاری و اجتماعی خود با رعایت احکام اسلامی و صداقت و عدالت‌محوری زمینه ظهور را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه حضور و ظهور با هم تفاوت دارند گفت: امام زمان(عج) در بین مردم حضور و وجود دارند ولی ظهور ندارند و تشخیص و شناسایی ایشان برای ما مشکل است.

موسوی‌نژاد زمینه‌سازی ظهور بر اساس اخلاق و رفتار را مهم توصیف و خاطر نشان کرد: اگر فقط قرار بر خواندن دعا و نماز و زیارت‌نامه باشد، اقوامی مثل خوارج بهترین نمازها و ادعیه را می‌خواندند ولی هیچ‌گاه نتوانستند خود را برای حضور و ظهور امام عصر خود یعنی امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) آماده کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور ادای حق‌الناس و حق‌الله را نیز از وظایف مهم مردم برای نزدیک کردن ظهور امام زمان(عج) بیان کرد.

در ادامه این جشن، مداحان اهل بیت (ع) به مولودی خوانی و شادی و سرور پرداخته و برنامه‌های متنوعی نظیر تئاتر و اجرای مسابقه و اهدای جوایز اجرا شد.

انتهای پیام/2452/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول