اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

مودیان شهرداری از پرداخت بیمه دریافت پروانه ساختمانی معاف شدند

معاون اداری و مالی شهردار مشهد گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی مودیان شهرداری از پرداخت بیمه تامین اجتماعی به هنگام دریافت پروانه ساختمانی معاف شدند.

مودیان شهرداری از پرداخت بیمه دریافت پروانه ساختمانی معاف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل انتظاری اظهار کرد: بر اساس ماده پنج قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب هفدهم آبان ماه سال 1379 تمامی مودیان مبالغی را باید برای تامین هزینه‌های بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند و از آنجا که مودیان خدمات مستقیمی را بابت این پرداخت حق بیمه دریافت نمی‌کردند، نسبت به پرداخت آن گله‌مندی ایجاد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن تصویب تبصره‌ای در بودجه امسال کشور مقرر کرد از محل ردیف متمرکز مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

انتظاری با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: سازمان مالیاتی مکلف است معادل مبلغ 9 هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از محل منابع مندرج در بند ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور به عنوان 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار کرد: در امسال حداقل چهار مصوبه و اقدام اساسی برای تسهیل کار، افزایش انگیزه‌مندی و کاهش هزینه‌های دریافت پروانه ساختمانی شهرداری تهیه شده و این مصوبه از ابتدای تیرماه در شهرداری مشهد اجرایی شده است.

به گفته وی عدم محاسبه فضاهای مشاعی براساس طرح تفصیلی مربوط از تراکم مقرر قانونی است، به تعبیر دیگر صاحبان پلاک جایگزین فضاهای مشاعی تراکم مازادی را در طبقات دریافت می‌کنند بنابراین می‌توانند ایستگاه پله‌ها، انباری‌ها و سایر فضاهای مشاعی را بزرگتر در نظر گرفته و به بهبود زندگی کمک شایانی کنند.

وی بیان کرد: افزایش تخفیف از 10 درصد به 20 درصد در شش ماهه نخست سال و همچنین محاسبه نقدی و مشمولیت 20 درصد تخفیف به پرداخت مودیانی که از طریق دریافت تسهیلات بانک شهر بدهی خود را تسویه می‌کنند، از دیگر مصوبات قابل ذکر است.

معاون اداری و مالی شهردار مشهد با اشاره به اثر اجرایی کردن این مصوبات گفت: خوشبختانه با وجود اینکه در اغلب شهرهای کشور شاهد رکود در بخش ساخت و ساز مسکن هستیم، در مشهد با اتخاذ سیاست‌های منطقی و تشویقی در حوزه ضوابط ساخت و تعرفه عوارضات ساختمانی، امروز شاهد رونق نسبی ساخت و سازهای ساختمانی هستیم.

وی افزود: در همین راستا متراژ صدور پروانه‌های ساختمانی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته و درآمدهای شهرداری نیز در مقایسه با مدت مشابه بیش از 60 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/70005/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول