اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

انتظار و ظهور امام عصر (عج)‌ دست مایه معنوی خلق آثار ارزشی است

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: محوریت موضوعاتی نظیر مهدویت و انتظار دست مایه خلق آثاری ارزشی برای هنرمندانی است که تمام وجودشان را در احیای هنر فاخر و ارزشی قرار دادند.

انتظار و ظهور امام عصر (عج)‌ دست مایه معنوی خلق آثار ارزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور جمعی از هنرمندان و صاحبان ذوق و اندیشه در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سرانجام هنر متعالی جز سعادت و رهنمون شدن بشر به راه حق و حقیقت نیست و در این بین قطعاً هنری که با آموزه‌ها و مفاهیم دینی آمیزشی حقیقی پیدا کند، ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی حوزه هنری آموزش و پرورش هنرمندان متعهد است هنرمندی که داشته‌هایش از ریشه و باورهای اسلامی نشأت بگیرد.

ناطق خاطر نشان کرد:‌ اگر آموزه‌های هنری صحیح باشد هنرمند خود را در قبال بشریت متعهد می‌بیند و سعی می‌کند به نیاز جامعه مخاطب پاسخ دهد. اگر هنرمندی از برجستگی‌ها و فضایل ارزش‌های اسلامی و اخلاقی دور باشد، نمی‌تواند توقعات جامعه و مخاطب را برآورده کند به طوریکه چنین هنری محکوم به شکست است.

وی بیان کرد: تلاشی که امروز در حوزه هنر متعهد، انقلابی، ارزش‌مدار و معنوی انجام می‌شود فقط در قالب واژه خلاصه نمی‌شود بلکه این روح و احساس تعهد در خود هنرمند و اثرش متبلور شده و در اوج عمل و گرایش خود را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان در ادامه یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حاکمیت دینی و ارزشی در این کشور مبانی بسیار گران‌سنگ همچون معنویت، عدالت، انتظار، مبارزه با ظلم، آزادگی و بسیاری از فضایل دیگر نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کرد به طوریکه امروز هنرمندانی را می‌بینیم که در این ساحه گران‌سنگ‌ترین آثار ارزشی خود را به نمایش گذاشتند.

ناطق ادامه داد: هنرمند انقلاب اسلامی با گذر از هنر و فهم زیبا به دنبال هنر کاربردی، متعهد و تأثیرگذار است و هیچ هنرمندی نمی‌تواند به تاریخ و عظمت کشور و معنویتی که در آن ساری و جاری است، بی‌تفاوت باشد.

وی گفت: آثار خلق شده هنرمند متعهد و انقلابی از عمق و اندیشه و مضمونی برخوردار است که با تأثیرگذاری مناسب در مخاطب باید به درک زیبایی از هنر و هستی بینجامد.

انتهای پیام/62003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول