اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت اردبیل:

زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) بزرگترین جهاد است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل گفت: زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) در عصر معاصر بزرگترین جهاد و حرکت اصلاحی در جامعه است.

زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) بزرگترین جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار صبح امروز در جشن انتظار فرج که در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ وظیفه شیعه در دوران غیبت حضرت حجت (عج) انتظار واقعی و مبارزه با ظلم و ستم در کنار آن بستر‌سازی برای ظهور و آمدن آن حضرت است که قطعاً این حرکت می‌تواند ریشه و زمینه بسیاری از نابسامانی‌های جامعه بشری را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم خداوند متعال در هدیه کردن امانت عظیم امامت جامعه بر بشر منت گذاشته و وعده نصرت و یاری را به همراه امام صالح داده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در کنار بیان اهمیت امامت صالح جامعه مستضعفان و صالحان روی زمین را رهبران حقیقی جامعه توصیف کرده و به آنها وعده غلبه بر شیاطین و آغاز یک حکومت همراه با عدل و داد را داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: آنچه از روایات و احادیث برمی‌آید نیمه شعبان کمتر از شب قدر نیست بلکه در برخی از روایات و احادیث ارزش و جایگاه آن بالاتر از شب قدر یاد شده است.

بیدار به برخی از اعمال ویژه شب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: هر کس در این شب هزار مرتبه تسبیحات حضرت زهرا (س) را ذکر کند و با نیت خالص از گناه و هرگونه کار حرام تبری جوید خداوند او را مورد مغفرت قرار داده و تمام گناهانش را می‌بخشد.

وی عنوان کرد: در این شب نماز مخصوص 10 رکعتی به مانند نماز صبح به مومنان حقیقی سفارش شده که ضمن تهجد و شب‌‌زنده‌داری؛ این نماز را که در هر رکعت آن بعد از حمد 10 بار سوره توحید قرائت می‌شود بخوانند چرا که این نماز 70 هزار گناه انسان را می‌شوید و به جای این گناهان خداوند متعال 70 هزار حسنات و کارهای شایسته در کارنامه آنها به ثبت و ضبط می‌رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حضرت حجت (عج) در دوران غیبت صغری به وسیله نواب اربعه که واسطه فیض آن حضرت بودند با امت خود در ارتباط بوده و بعد از غیبت کبری نیز به شکل مستمر با شیعیان خالص خود در ارتباط بوده و حقیقتاً به برکت دعاها و عنایت آن حضرت خداوند متعال بر بشریت رحم آورده و به رغم گناهان و آلودگی‌های بشر جامعه بشری همیشه در پالایش و دگرگونی بوده است.

بیدار افزود: تا زمانی که عقل بشر به شکوفایی نرسد و آمادگی روحی و پذیرش حقیقی در او به وجود نیاید امکان ندارد غیبت کبرای آن حضرت به پایان برسد و قطعا‌ً پذیرش حاکمیت دینی و ظهور آن حضرت منوط به اصلاح جامعه و فراهم شدن استعداد برای ظهور است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه هر شیعه و مومن حقیقی است که در دوران غیبت با اعمال نیک و شایسته‌ای همچون انتظار کشیدن، مبارزه کردن با ظلم و ستم و همچنین دست زدن به برخی کارهای شایسته و درخور جامعه بشری بستر ظهور آن حضرت را فراهم کند که در این بین صدقه دادن در ماه شعبان و دعا برای فرج آن حضرت بسیار سفارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: البته نباید انتظاری که از آن سخن به میان آمده است انتظار در لفظ و کلام و بیان باشد بلکه این انتظار باید در اعمال، رفتار و حقیقت زندگی ما نمودی واقعی پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول