اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

جهان چشم انتظار منجی است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: مأیوس شدن ملت‌های جهان از رهبران خود زمینه را برای جستجوی منجی که بتواند با آمدن خود اصلاحات را انجام و بشریت را از این نابسامانی و سرگردانی نجات دهد فراهم کرده است.

جهان چشم انتظار منجی است

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، از شادی کردن در شادی ائمه به عنوان تعظیم شعائر دینی در جامعه نام برد و اظهار داشت: همانگونه که عزاداری در ایام شهادت ائمه در زمره شعائر دینی قرار می‌گیرد شاد بودن در شادی‌های ائمه نیز جزو شعائر دینی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رهبران فکری جامعه رسالت آگاه‌سازی جامعه را به درستی انجام دهند و ملت ما نیز به ویژه نسل جوان هم ، امام زمان‌شناس باشند و با شناخت درست از شخصیت امام، وظایف خود را در برابر ایشان به درستی انجام دهند. 

به گفته وی، زیباسازی و آذین‌بندی خیابان‌ها و مغاز‌ه‌ها و تهیه شربت و شیرینی ظاهر قضیه است، مهم زیباسازی و آذین‌بندی باطن انسان‌ها است.

امام جمعه کاشان نیمه شعبان را روز میلاد مبارک مصلح جهانی و منجی بشریت حضرت مهدی (عج) و روز امید ملت‌ها  و بشریت نامید و گفت: امروز تمامی زمینه‌ها و مقدمات ظهور در دنیا مشهود است و ظلم و ستم و بیدادگری ‌دنیا را فراگرفته است.

وی افزود: مردم اروپا و آمریکا امروز به دلیل عدم اجرای عدالت در این کشورها با راهپیمایی و تحصن و تعطیل کردن مراکز صنعتی و دولتی نسبت به اجرای طرح ریاضت اقتصادی به رهبران خود معترض شده‌اند.

امام جمعه کاشان وضعیت کشورهای آسیایی و خاورمیانه را نیز بحرانی خواند و تصریح کرد: انفجارهای پی در پی در عراق، اشغال افغانستان توسط آمریکا و ناتو، بمباران روزانه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، حضور یک‌صد هزار تروریست کشورهای اروپایی و آفریقایی با حمایت و هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و قتل عام مسلمانان سوریه با دلارهای کشورهای عربستان و قطر همه نشانه افزایش ظلم و ستم و بیدادگری در دنیا و فراهم شدن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت است.

نمازی با اشاره به اینکه ظلم و ستم در دنیا باعث شده است تا ملت‌های جهان از رهبران خود مأیوس شوند ابراز داشت: مأیوس شدن ملت‌های جهان از رهبران خود زمینه را برای جستجوی منجی که بتواند با آمدن خود اصلاحات را انجام و بشریت را از این نابسامانی و سرگردانی نجات دهد فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع مصلح و منجی در همه ادیان آسمانی مطرح شده است یادآور شد: به عنوان نمونه در آیین مسیحیت نیز اعتقاد دارند حضرت مسیح (ع) خواهد آمد و جهان را به سوی عدل و داد رهنمون می‌سازد همچنان‌که اعتقاد شیعه نیز برهمین منوال است اما با این تفاوت که آن مصلحی که می‌آید حضرت مهدی (عج) است و البته حضرت عیسی (ع) نیز هنگام ظهور ایشان در کنار و به عنوان پشتوانه این امام بزرگوار حضور دارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به روایاتی مبنی بر ظهور امام زمان (عج) در مکه بیان داشت: بعد از ظهور، امام زمان (عج) در مکه به خانه خدا تکیه می‌زند و حضرت عیسی (ع) از آسمان نازل می‌شود و با حضرت ولیعصر (عج) بیعت می‌کند و پشت سر ایشان نماز را اقامه می‌کند.

نمازی یکی از وظایف شیعه را امام‌شناسی و معرفت‌شناسی دانست و از برگزار کنندگان مجالس جشن نیمه شعبان خواست در مساجد و تکایای سراسر کشور برای معرفی شخصیت امام زمان(عج) از علما دعوت کنند تا جامعه نسبت به امام زمان (عج) بیش از پیش معرفت پیدا کند.

وی متذکر شد: وظیفه شیعه در عصر غیبت تنها دعا کردن و پیروی لسانی از امام زمان (عج) نیست بلکه باید شرایط سخت شیعه بودن را برای مردم در جشن‌ها بیان کرد که شیعه اهل ایمان، پاکی، تقوا، طهارت، صداقت است و مبتلا به رذیلت‌های اخلاقی نظیر دروغ، غیبت، تهمت، کسب مال حرام و تعرض به حقوق دیگران نیست. 

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول