اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

انتظار فرج، کیفیتی روحی است

امام جمعه زاهدان گفت: انتظار موجب به وجود آمدن حالت آمادگی می‌شود برای آنچه انتظار دارند لذا انتظار فرج، کیفیتی روحی است.

انتظار فرج، کیفیتی روحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس این شهرستان ضمن سفارش اکید بر رعایت تقوا اظهار داشت: بنا به فرموده حضرت علی (ع) «تقوا کلید هدایت و استقامت و توشه‌ آخرت است، تقوا سبب آزادی از بندگی‌ها و وسیله‌ نجات از هلاکت‌ها است».

وی افزود: هر کس به تقوا توسل جوید، دشواری‌ها بعد از نزدیک شدن از وی دور گردند، امور تلخ برایش شیرین شود و امواج متراکم گرفتاری‌ها از اطرافش پراکنده گردند و دشواری‌ها برایش سهل شود.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به این که انتظار فرج کیفیتی روحی است، بیان کرد: انتظار موجب به وجود آمدن حالت آمادگی می‌شود برای آنچه انتظار دارند و ضد آن یأس و ناامیدی بوده لذا هر چه انتظار بیشتر باشد، آمادگی نیز بیشتر است.

سلیمانی ادامه داد: انتظار و در محضر امام بودن باعث بیداری اندیشه، آرمان‌خواهی، انگیزه فراوان، نشاط و امید و زمینه آگاهی و هوشیاری و بیداری همیشگی است.

امام جمعه زاهدان به سالروز شهادت مصطفی چمران در 31 خردادماه اشاره کرد و افزود: امروز فرصتی برای بازنگری و درس آموزی مکتب شهید گرانقدر است چرا که وی از پنج سالگی در جلسات تفسیر قرآن و نیز در دروس فلسفه و منطق شهید مرتضی مطهری و دیگر جلسات شرکت داشتند.

وی گفت: حماسه شهید چمران در رویارویی با تهدیدها و توطئه‌های ضد انقلاب و دشمنان خارجی، خاطرات ارزشمند فراوانی را در تاریخ انقلاب بر جای گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اول تیرماه فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که سدی محکم در مقابل تبلیغات غیر اسلامی بوده اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360، به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه با دستور امام خمینی (ره) و به منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی و اشاعه معارف اسلامی به وجود آمد.

سلیمانی سیاست‏گذاری، برنامه‏‌ریزی، هدایت، سازمان‏دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی، تلاش در زمینه احیا و اشاعه معارف و فرهنگ اسلامی، تاسیس مراکز اطلاع‌رسانی تخصصی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و انجام فعالیت‏‌های قرآنی و غیره را از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای حکومتی بوده که در عرض دو قوه مجریه و مقننه و مستقل از آنهاست لذا هدف از این نهاد تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح، عدالت و امنیت است.

وی تصریح کرد: پنجشنبه 7 تیر ماه شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی بوده چرا که مظلوم زیستن شهید بهشتی، بیش از شهادت ایشان متأثر کننده است این مظلومیت به سبب تهمت‌های ناروایی بود که دشمنان به او می‌زدند.

مردم در سخت‌ترین شرایط کلید حل مشکلات را در خانواده نظام می‌جویند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: 24 خرداد ماه 92 در تاریخ انقلاب ما به عنوان روز ماندگار و حماسه‌ای جاوید به ثبت رسید، سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرد در عرصه سیاسی حماسه‌ای به بهترین شکل و با مشارکت 72 درصدی مردمی توأم با آرامش و با نهایت سلامت به عنوان راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد.  

سلیمانی با اشاره به این که برخی حوادث تلخ سال 88 را مد نظر داشتند تا بر طبل این نظام بکوبند اما بلعکس انتخابات به بهترین نحو برگزار شد ادامه داد: مراودات برخی افراد در زمان صلاحیت‌ها و در روز برگزاری انتخابات خواهان آشوب بودند اما در آرام‌ترین فضا انتخابات شکل گرفت.

خطیب جمعه زاهدان اذعان داشت: مردم ملت ایران یک روحانی، عالم، سیاست‌مدار، حقوقدان، عضو مجمع تشخیص مصلحت از سال 1370، دومین راهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت از سال 1368 را منتخب ملت ایران قرار دادند و بسان دولت‌های دیگر حمایت خواهند کرد.

وی افزود: حمایت از دولت جدید، حمایت از کیان انقلاب و نظام اسلامی است. 

امام جمعه زاهدان گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی خود را فردی مستقل و میانه‌روی در شعار‌های انتخاباتی معرفی کردند لذا امید داریم در عمل و تعیین استاندار به همین شکل باشند.

سلیمانی از تمامی کسانی که برای برپایی حماسه 24 خرداد ماه تلاش مضاعف کردند همچون استاندار، فرماندار، دستگاه قضایی، مرزبانان، نیروهای مسلح و فرزندان گمنام امام زمان (عج)، بخشداران، دهیاران، دستگاه‌های اجرایی، هیئت نظارت و غیره تشکر کرد.

انتهای پیام/75002/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول