اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سوادکوه و سوادکوه شمالی:

5000 سوادکوهی از طرح‌‌های تبلیغات سوادکوه بهره‌مند شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: در طول سال گذشته 5 هزار و 200 نفر به صورت مستقیم از طرح‌های تبلیغات اسلامی سوادکوه بهره مند شدند.

5000 سوادکوهی از طرح‌‌های تبلیغات سوادکوه بهره‌مند شدند

 حجت‌الاسلام حسین ذاکری خطیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و نیمه شعبان به بیان و برنامه‌ها و عملکرد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه پرداخت و گفت: در طول یک سال اخیر، 718 مورد اعزام روحانی به مراسم دینی و مذهبی انجام شده است.

 فعالیت و ساخت هشت باب خانه عالم در سوادکوه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی به فعالیت سه باب خانه عالم در روستاهای اندارگلی، چای‌باغ و کلیج خیل و برنامه‌ریزی برای ساخت پنج باب دیگر در روستاهای بشل، ایوک، بورخیل، کالی کلا و اتو و استقرار چهار روحانی مستقر در روستاهای، کلیج خیل، ایوک، اندار گلی و بشل اشاره کرد و افزود: تغذیه فکری مبلغان و تجهیز کتابخانه‌های روستایی با 2هزار و 500 جلد کتاب و برگزاری 12 گردهمایی ماهانه جامعه روحانیت شهرستان سوادکوه نیز از برنامه‌های اجرایی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه بوده است.

وی از ورود اطلاعات 52 مسجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در سامانه امور مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی و صدور کارت عضویت 80 هیئت مذهبی و ساماندهی و اختصاص کد شناسایی برای 62 مداح اهل بیت (ع) و حمایت مالی از فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکل‌های دینی نیز از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه است.

دبیر ستاد شئون فرهنگی شهرستان سوادکوه از برگزاری 14 جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان سوادکوه با هدف مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی خبر داد و یادآور شد: 790 دانش‌آموز در طرح‌های اوقات فراغت تابستان سال 91 شرکت کرده بودند و اجرای شش طرح ویژه حمایتی و 30 گفتمان دینی مدارس نیز در طول یک سال اخیر انجام شده است.

ذاکری خطیر از 190 مورد فعالیت دینی و مذهبی در واحد خواهران اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه خبر داد و گفت: آموزش تشکل‌های دینی، گفتمان دینی ویژه خواهران، طرح هسته فرهنگی و نخبگان دینی- بوستان معرفت، آموزش زوج‌های جوان، آموزش مبلغان سنتی و برگزاری مراسم و همایش در ایام و مناسبت‌ها بخشی از برنامه‌های ما در حوزه خواهران بوده است و 50 هیئت مذهبی خواهران نیز در سوادکوه فعالند.

وی از برگزاری 20 جلسه آموزش زوج‌های جوان و تحکیم خانواده در قالب کارگاهی خبر داد.

 *برگزاری 29 گفتمان دینی در سوادکوه

ذاکری خطیر از برگزاری 12 گفتمان ابلاغی و 17 گفتمان مناسبتی در سطح مدارس شهرستان با موضوع‌های ولایت‌مداری در سیره حضرت معصومه (ع)، تعالی روح، ترویج فرهنگ قران و اثرات نماز، عبرت‌های عاشورایی ویژگی حکمت امام حسین (ع)، جنگ نرم، عفاف حجاب و بیداری اسلامی خبر داد و تصریح کرد: حدود 3 هزار نفر در این گفتمان حضور داشته‌اند و اقلام دینی و فرهنگی بین آنان توزیع شد.

وی افزود: پنج جلسه آموزش زوج‌های جوان به ظرفیت 80 نفر با موضوع‌های تفاهم زوجین در آیینه آیات و روایات، خانواده متعادل، شیوه‌های مدیریت در خانواده، نقش دین در روابط پایدار و شناخت همسر و تفاوت‌های آنان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

ذاکری خطیر با اشاره به طرح‌های ویژه حمایتی تفسیر قران و تفسیر نهج البلاغه در سوادکوه، خاطر نشان کرد: 25 جلسه تفسیر قران کریم و 28 جلسه تفسیر نهج‌البلاغه و طرح آموزش وبلاگ‌نویسی و فعالیت 43 وبلاگ هیئت مذهبی را نیز در سطح شهرستان شاهدیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه برای سال جاری، 51 طرح آموزشی اجرایی در شهرستان و 48 سهمیه برای مدیران قرآنی برای حضور در کلاس‌های تخصصی استان در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری بیش از 80 طرح آموزشی قرآن مجید که دو برابر بیشتر از سهمیه استانی بوده است بخشی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سوادکوه در حوزه قرآنی بوده است.

ذاکری خطیر به برگزاری سه کلاس مفاهیم و تفسیر قرآن با حضور 47 نفر از خواهران و برگزاری 21 کلاس آموزش پایه‌ای قرآن با حضور 399 نفر شامل 282 نفر خواهر و 117 نفر برادر و برگزاری 14 طرح ویژه(مصباح الهدی و نور الهدی و مهارت‌های زندگی) با حضور 335 نفر شامل 305 نفر خواهر و 30 نفر برادر نیز با مدیریت این اداره به انجام رسیده است.

وی افزود: برگزاری 12 محفل قرآنی محوری در ماه رمضان سال 91، برگزاری چهار کلاس تربیت آموزشیار و سه کلاس تربیت معلم و برگزاری کلاس‌های ویژه استعدادهای درخشان و برنامه‌ریزی برای تشکیل مجمع قاریان و حافظان نیز در کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه انجام شده است.

رئیس شورای طرح و برنامه قرآنی سوادکوه افزود: در طول سال 1391 تعداد یک‌هزار و 212 نفر از قرآن آموزان شامل 260 نفر از برادران و 952 نفر از خواهران در مراکز اداره تبلیغات اسلامی  سوادکوه از طرح‌های قرآنی استفاده کرده‌اند.

وی از فعالیت 25 مرکز قرآنی شامل 9 مؤسسه قرآنی فعال در شهرهای پل سفید و زیراب و شیر گاه و 16 خانه قرآنی در روستاهای شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 22 جلسه دائمی خانگی قرآن سازماندهی شده اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه، 15 وبلاگ فعالان قرانی، دو حافظ کل قران مجید و هشت حافظ اجزای مختلف شناسایی شده در سوادکوه حضور دارند.

انتهای پیام/86015/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول