اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر عنوان کرد

ضرورت تبیین جایگاه اقامه نماز به ویژه نماز جماعت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: نماز یکی از فرائض دینی است که در تمامی شرایط انجام آن واجب بوده و ضرورت دارد جایگاه نماز به ویژه اقامه نماز جماعت برای مردم به خصوص کارکنان ادارات تبیین شود.

ضرورت تبیین جایگاه اقامه نماز به ویژه نماز جماعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسین زارع بعداز ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز، بر استفاده از ابزار تشویقی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تشکیل کمیته‌ای برای سرکشی به ادارات و مشخص شدن ادارات فعال در امر اقامه نماز جماعت و تشویق مسئولان و فعالان امر اقامه نماز دستگاه‌ها امری ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نمازخانه برخی از ادارات مهم بیرون از اداره است، افزود: این ادارات باید با شناخت جایگاه اقامه نماز جماعت در اداره نسبت به ایجاد نمازخانه مجهز اقدام کنند.

وی تشکیل مستمر جلسات اقامه نماز ادارات در مرکز استان و شهرستان‌ها و بخشها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تجلیل از فعالان نماز دستگاه‌های اجرایی، برگزاری مسابقه اذان بین کارکنان اداره‌ها و صدور گواهینامه تشویقی و درج در پرونده پرسنلی کارکنان به‌عنوان تشویق کسانیکه به‌طور مستمر در نماز جماعت شرکت می‌کنند را از جمله برنامه‌های طرح‌های امسال دانست. 

دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز اظهار داشت: بررسی و ارزیابی فعالیت‌های اقامه نماز جماعت در80 دستگاه اجرایی در سال 91 نشان می‌دهد پنج دستگاه اجرایی نیاز به تذکر دارد، پنج دستگاه قابل تقدیر ویژه هستند، 30 دستگاه در حد تقدیر هستند و 45 دستگاه اجرایی عملکردی قابل قبولی داشتند.

عباس خشنوند با بیان اینکه عملکرد اقامه نماز در ادارات توسط هیئت‌های داوران انتخاب می‌شوند، افزود: در بیش از 95 درصد ادارات برای اشاعه فرهنگ نماز جماعت بسترسازی شده است.

وی اجرای 16برنامه مهم فرهنگی در ادارات را متذکر شد و بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها در سال گذشته نیاز به اعتبارات داشت و ستاد مرکزی اقامه نماز کشور به دلیل کمبود اعتبارات ستاد نتواست اعتبارات لازم را تامین کند که به همت مهندس حسنوند استاندار و منطقه ویژه اقتصادی پارس اعتبارات مورد نیاز تامین و برنامه‌های مورد نظر با شکوه هرچه تمامتر اجرا که آثار قابل توجهی در برداشت.

دبیر ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تعیین امام جماعت نمازخانه‌ها و مساجد به‌عهده دو نهاد تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه است، افزود: لازم است هیئت امنای مساجد مشخص شود تا بتوان مشکلات اقامه نماز جماعت در مساجد و حسینیه‌ها پیگیری و برطرف شود.

خشنوند به برگزاری برنامه ویژه خانواده ها پرداخت و افزود: برای خانواده‌ها سال گذشته بیش از 40 برنامه اجرا شد که 200نشست با خانواده دانش‌آموزان و 22 نشست با معتکفین از جمله این برنامه است.

وی  توزیع شش هزار بسته فرهنگی ویژه گردشگران نوروزی از دیگر برنامه ستاد اقامه نماز استان بوشهر ذکر کرد.

صادق نیازی مدیرکل حراست استانداری بوشهر نیز توجه مدیران ادارات به اقامه نماز سر وقت و جماعت و بهینه‌سازی و ساماندهی نمازخانه‌های ادارات را یک ضرورت دانست.

ابوالحسن دهاز رئیس ستاد اقامه نماز استانداری نیز با بیان عملکرد فعالیت‌های اقامه نماز استانداری تاکید کرد: تشویق دستگاه‌های فعال امر نماز جماعت نقش موثری در ترویج فرهنگ این فریضه الهی دارد.

علی موذنی مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز بر توجه به کار محتوایی اقامه نماز در ادارات تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی امام جماعت در اشاعه فرهنگ نماز جماعت لازم است از این مهم برای توسعه فرهنگ نماز جماعت بهره جست.

انتهای یام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول