اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خبر داد

پوشش بتنی 300 کیلومتر از کانا‌ل‌های آبیاری دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از پوشش بتنی 300 کیلومتر از کانا‌ل‌های آبیاری دشتستان در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

پوشش بتنی 300 کیلومتر از کانا‌ل‌های آبیاری دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی از صنایع مهم در توسعه کشور است و در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال می‌تواند اثرات بسیار مهم و اثرگذاری داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به صنعت کشاورزی داشته و به‌منظور توسعه زیرساخت‌های کشاورزی خدمات گسترده‌ای را شاهد بوده‌ایم.

قیصری بیان داشت: دشتستان از قطب‌های مهم کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شود و حدود 70 درصد از تولیدات کشاورزی استان به این شهرستان اختصاص دارد.

وی با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی شهرستان دشتستان، اضافه کرد: به‌طور متوسط سالانه شاهد تولید 430 هزار تن از محصولات مختلف کشاورزی در شهرستان دشتستان هستیم.

این مسئول اذعان داشت: میزان تولیدات کشاورزی شهرستان دشتستان تاثیر مهمی بر اقتصاد شهرستان داشته و چرخه اقتصادی صنایع کشاورزی شهرستان دشتستان 450 میلیارد تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: پوشش بتنی کانال‌های آبیاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و با مقایسه آماری متوجه می‌شویم که پوشش کانال‌های آبیاری دشتستان در دولت‌های نهم و دهم بیش از دو برابر رشد داشته است.

قیصری ابراز داشت: 300 کیلومتر از کانال‌های درجه دو و سه آبیاری در نقاط مختلف این شهرستان در دولت‌های نهم و دهم بهسازی و پوشش بتنی شده که این میزان دو و نیم برابر نسبت به دولت‌های گذشته است.

وی در ارتباط با اعتبارات اجرای این پروژه‌ها گفت: این طرح‌ها با اعتبار 180 میلیارد ریال در بخش‌های بوشکان، آبپخش، سعدآباد و ارم دشتستان اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: افزایش راندمان انتقال آب، سهولت در آبگیری از سوی بهره‌برداران و افزایش راندمان آبیاری از جمله اهداف اجرای این طرح‌های ارزشمند است.

وی یادآور شد: 9 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان تحت پوشش طرح بهسازی کانال‌های آبیاری است که یک میلیون و 170 هزار اصله نخل را خود جای داده است.

قیصری ابراز داشت: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر و تولید کننده انواع محصولات کشاورزی ظرفیت و قابلیت توسعه فراوانی دارد و دولت در چند سال اخیر خدمات قابل توجهی برای حمایت از فعالان این بخش انجام داده است.

انتهای پیام/2452/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول