اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطبی خبر داد

«دشتستان» بهترین مکان برای احداث میدان عرضه دام زنده در بوشهر

معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تجمع واحدهای دامداری درشهرستان دشتستان، در حال حاضر بهترین مکان برای احداث میدان عرضه دام در استان، این شهرستان است.

«دشتستان» بهترین مکان برای احداث میدان عرضه دام زنده در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر افشین قطبی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ایجاد میدان فروش دام زنده در استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نبود میدان عرضه دام در استان بوشهر، دامداران استان مجبورند تا برای خرید دام‌های مورد نیاز خود وقت زیادی را صرف و حتی به استان‌های مجاور مراجعت کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق دام و ورود غیر قانونی دام زنده به کشور، سلامت و اقتصاد واحدهای دامداری کشور را به طور جدی تهدید می‌کند؛ افزود: کنترل و نظارت یکی از مهمترین راه‌های مقابله با اثرات ناشی از ورود غیر قانونی دام زنده و کنترل بیماری‌هاست و در این راستا میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به استان و شناسایی دام‌های قاچاق و جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی دام خواهد داشت.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مهمترین مزایای احداث میدان عرضه دام، تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، تامین دام مورد نیاز کشتارگاه‌های استان، نظارت بهداشتی بر عرضه دام و شناسایی دام‌های بیمار و جلوگیری از انتقال آنها به کشتارگاه و تهدید سلامت مردم، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک دام، قرنطینه و درمان دام‌های بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر واحدهای دامداری،کنترل ورود و خروج دام به استان و جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی دام استان می‌باشد.

انتهای پیام/66006/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول