اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

منتظران واقعی به خودسازی اهتمام کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: خودسازی و ایجاد شرایط لازم برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) از وظایف منتظران واقعی است و باید در این راستا اهتمام کنند.

منتظران واقعی به خودسازی اهتمام کنند

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انتظار حضرت ولی‌عصر از منتظران این است که همیشه آماده بوده و شایستگی‌های خود را افزایش دهند تا در ظهور امام زمان (عج) از ایشان حمایت کنند.

فخری اعلام کرد: انتظار باید قبل از آنکه از ادعای انسان فهمیده ‌شود از رفتار و کردار او فهمیده شود.

وی ادامه داد: با چنین توضیحی روشن است که یک منتظر واقعی امام زمان (عج) باید رفتارش به گونه‌ای شکل گیرد که هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد، یعنی در هر لحظه که این خبر را به او بدهند خوشحال شود و برای یاری امام زمان (عج) با مال و جان خویش جهاد کند.

فخری تصریح کرد: منتظر واقعی اهل گناه و دلبستگی به دنیا نیست چرا که چنین کسی نمی‌تواند از وابستگی‌‌ها، دلبستگی‌ها و آلودگی‌ها دست بردارد و در راستای تحقق اهداف مقدس امام زمان (عج) تلاش کند.

فخری با بیان اینکه جشن‌های نیمه‌شعبان خود جوش و مردمی بوده و مردم با علاقه و محبتی که نسبت به امام زمان (عج) دارند در مساجد و حتی کوچه‌ها و خیابان‌ها جشن نیمه شعبان را گرامی می‌دارند، ادامه داد: در این میان کار‌هایی نیز از جمله اعزام مبلغ و روحانی به بعضی مساجد و حتی ادارات توسط تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مساجد محوری در ارومیه اعم از مسجد حضرت قاسم، مسجد بازارباش، مسجد ولی‌عصر و مسجد سبحان اجرای برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

فخری خاطرنشان کرد: در مصلی‌ها، مساجد جامع و حتی در روستاها نیز برنامه‌های نیمه شعبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مناجات شعبانیه، اظهار داشت: یکی از وسایل غفلت‌زدایی از این ماه، شب‌ها و روزهای با ارزش، تأکید بر مناجات شعبانیه است.

فخری اضافه کرد: مناجات شعبانیه که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده، مناجات معروفی است که می‌توان در این ایام آن را قرائت کرد.

وی گفت: منتظر واقعی می‌بایست مناجات شعبانیه را بزرگ دارد و به آن تمسک جوید تا در مسیر کمالی که امام زمان (عج) بیان کرده قرار گیرد و پیروی خویش را به ایشان اثبات کند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول