اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی خبر داد

اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان در خراسان شمالی

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی از اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان در این استان خبر داد.

اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت نیمه شعبان در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شیرالله عصمتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت برنامه‌های نیمه شعبان در خراسان شمالی اظهار کرد: این برنامه‌ها به صورت خودجوش از سوی مردم در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نیمه شعبان، اهدای جایزه به افراد دارای نام مهدی و نرگس در جشن‌ها، برگزاری نشست‌های با موضوع مهدویت، مسابقات فرهنگی، عضویت در کتابخانه تخصصی مهدویت بنیاد را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

عصمتی گفت: چراغانی معابر، اعزام کارشناسان تخصصی مهدویت به شهرهای آشخانه و بجنورد، پرسش و پاسخ با رویکرد مهدویت در مسجد انقلاب، توزیع کتاب شمیم گل نرگس از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در خراسان شمالی است.

وی افزود: ستاد شعبانیه در استان خراسان شمالی به منظور برپایی هرچه پرشورتر جشن‌های نیمه شعبان با عضویت برخی از دستگاه‌ها فعال شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی همچنین روزشمار دهه مهدویت را برشمرد و گفت: بر همین اساس این دهه از 25 خرداد آغاز و تا سوم تیر ادامه دارد.

وی اول تیر را مهدویت و رسانه، دوم تیر را منجی و وحدت ادیان و همچنین سوم تیر را مهدویت و بیعت عنوان کرد.

عصمتی خواستار مشارکت هر چه بیشتر صدا و سیمای استان به منظور برگزاری هر چه پرشورتر برنامه‌های نیمه شعبان در استان و مسابقات پیامکی شد.

* برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در 4 بوستان بجنورد

عصمتی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت نیمه شعبان را برگزاری جشن‌های این مناسبت در چهار بوستان بجنورد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جشن‌ها در شب و روز نیمه شعبان با محوریت مردم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بوستان‌های شهربازی، پارک شهر، باباامان و بش قارداش برای برگزاری این جشن‌ها پیش بینی شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) خراسان شمالی از عموم منتظران امام زمان (عج) دعوت کرد تا در این آیین‌های جشن و سرور شرکت کنند.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در استان را کتابخانه تخصصی مهدویت با 3 هزار جلد کتاب عنوان کرد.

به گفته عصمتی، این کتابخانه هم اکنون دارای 500 عضو بوده که افراد از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند.

* نشست با علمای اهل سنت و شیعه خراسان شمالی با محوریت مهدویت و وحدت

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم به مناسبت نیمه شعبان را برگزاری نشست با علمای اهل سنت و شیعه خراسان شمالی با محوریت مهدویت و وحدت عنوان کرد.

عصمتی تصریح کرد: این نشست با دعوت از علمای اهل سنت و امام جمعه بجنورد و برخی از روحانیون در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: اهل سنت نیز همچون شیعه به غیبت و امام زمان (عج) اعتقاد داشته از این رو به بهانه این روز نشستی با هدف تقویت وحدت و همچنین تبیین هر چه بیشتر مسئله غیبت در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول