اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان تاکید کرد

افزایش وزن یک هزار و 220 درصدی صادرات کالاهای همدان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان با اشاره به افزایش وزن یک هزار و 220 درصدی صادرات اظهار داشت: این میزان در مقابل برگشت ارز بسیار کم است.

افزایش وزن یک هزار و 220 درصدی صادرات کالاهای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان همدان با اشاره به شعار سال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: در بخش توسعه صادرات با ارائه راه حل‌های مؤثر در این بخش می‌توان شعار حماسه اقتصادی را محقق کرد.

وی با بیان اینکه در دولت چندین کارشناس اقتصادی وجود دارند، گفت: باید طرح ها و پیشنهادهای مهم و سازنده را با ارائه راه حل به دولت برد تا مصوب شود.

استاندار همدان با ارائه پیشنهادی مبنی بر برگزاری نمایشگاهی برای معرفی کالاهای استان و حضور هیئت‌هایی برای بازدید از این نمایشگاه تصریح کرد: برپایی نمایشگاهی در داخل و یا خارج از کشور برای معرفی کالاهای صادراتی استان و استان‌های همجوار می‌تواند در معرفی و توسعه صادرات کالاهای استان تأثیرگذار باشد.

وی با انتقاد از آمار ارائه شده توسط گمرک در بحث صادرات اظهار داشت: این آمارها معمولاً واقعی نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان نیز در ادامه موضوع تعرفه‌های صادراتی را از مهمترین مشکلات بخش صادرات استان بیان کرد و گفت: در دفاتر صادارتی استان کالاها با ریال حساب می‌شود اما گمرک این کالاها را به دلار محاسبه کرده که این کار تأثیر منفی را برای صادرات به همراه دارد.

سیدمجید موسوی خاطرنشان کرد: اکثر معاملات ما با کشورهای عراق و افغانستان به صورت ریالی است که با وجود اعمال تعرفه‌های ارزی از سوی گمرک دفاتر واحدهای تولیدی صادراتی در استان در سیستم دارایی خود با مشکل مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش وزن یک هزار و 220 درصدی صادرات اظهار داشت: این میزان در مقابل برگشت ارز بسیار کم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان افزود: با وجود اینکه وزن بالایی را صادر می‌کنیم اما برگشت ارز خود، معضل مهمی برای صادرات است.

وی در پایان وجود سنگ آهن فراوان در استان را یادآور شد و افزود: قرار دادن این کالا در سبد صادراتی استان می‌تواند به افزایش صادرات کمک مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام/89017/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول