اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

تردد 232 هزار مسافر از گمرک بیله‌سوار / رشد 10 درصدی صادرات در دو ماه اخیر

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در دو ماه اول امسال 232 هزار مسافر بین دو کشور ایران و آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

تردد 232 هزار مسافر از گمرک بیله‌سوار / رشد 10 درصدی صادرات در دو ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده در جریان بازدید از طرح‌های توسعه گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 تا 20 درصد افزایش یافته که 80 درصد این ترددها مربوط به مسافران و گردشگران آذری و 20 درصد مابقی مربوط به مسافران کشورمان بوده است که به آن سوی مرزها سفر کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی میزان صادرات چمدانی نیز عنوان کرد: گمرک بیله‌سوار از نظر صادرات چمدانی جزو گمرک‌های فعال کشور است و در سال‌های اخیر در این بخش در توسعه این حوزه گام‌ها و قدم‌های موثری برداشته شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با یادآوری اینکه از گمرک بیله‌سوار در دو ماه امسال بیش از 25 هزار و 235 تن کالا به ارزش 7 میلیارد و 190 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان صادرات همچنان روند رو به رشد را دارد.

عباس‌زاده یادآور شد: عمده صادرات ما مصالح ساختمانی، سیب‌زمینی، میوه، سبزیجات، تره‌بار و برخی مصنوعات چوبی و فلزی بوده است که پیش‌بینی می‌شود روند صادرات با اولویت سیب‌زمینی و مصالح ساختمانی همچنان با توجه به استقبال کشور مقابل افزایش پیدا کند.

این مسئول با اشاره به میزان واردات تصریح کرد: میزان واردات گمرک بیله‌سوار در دو ماه ابتدایی سال 5 هزار تن بوده است که رقم و ارزش آن حدود یک میلیارد و 670 هزار دلار است که اغلب واردات استان نیز کنجاله پنبه‌دانه و مواد اولیه کارخانجات فرآوری استان اردبیل می‌باشد.

وی گفت: همچنین در دو ماه اول امسال 232 هزار مسافر بین دو کشور ایران و آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل ادامه داد: آنچه که در این زمینه در سال حماسه اقتصادی مهم و اساسی به نظر می‌رسد افزایش صادرات با اولویت ارتقای کیفیت آن است که انتظار می‌رود در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌ها به سمتی پیش برود تا بتوان چشم‌اندازی مناسب برای صادرات متنوع و بهتر فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس‌زاده در پایان سخنان خود بیان داشت: البته کشورهای هدف صادرات ما امروز متنوع‌تر از گذشته بوده به‌طوری که صادرات ما در وضعیت کنونی محدود و محصور به کشور آذربایجان نیست بلکه کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز، روسیه، عراق و حتی ترکیه شاهد استفاده از کالاهای تولید شده در استان اردبیل هستند که این بازارهای هدف همچنان رو به توسعه است.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول