اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب مشهد:

تدوین قانون جدید مجازات اسلامی نوآوری قابل توجهی در ارتباط با جرائم دارد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس گفت: قانون مجازات اسلامی جدید یک نوآوری قابل توجه نسبت به قانون سابق بوده که موارد ارزنده‌ای را در ارتباط با جرائم در خود لحاظ کرده است.

تدوین قانون جدید مجازات اسلامی نوآوری قابل توجهی در ارتباط با جرائم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست خبری مسئولان قضایی دادگستری خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 22 خرداد سال جاری قانون مجازات اسلامی جدید تدوین و لازم‌الاجرا شد.

وی افزود: قانون مجازات اسلامی جدید یک نوآوری قابل توجه نسبت به قانون سابق بوده که موارد ارزنده‌ای را در ارتباط با جرائم در خود لحاظ کرده است.

صادقی ضمن اشاره به تغییرات قانون مجازات اسلامی جدید خاطرنشان کرد: برای مثال ماده 27 این قانون اشاره به جزای نقدی دارد، طبق قانون گذشته اگر برای فرد بازداشت شده در زمان صدور و اجرای حکم جزای نقدی در نظر گرفته می‌شد فقط برای همان مورد لحاظ شده و جزای نقدی جایگزینی فردی که حکمش شلاق بود نمی‌شد؛ اما در قانون جدید مجازات اسلامی برای فردی که حکمش شلاق باشد نیز جزای نقدی محاسبه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس ادامه داد: در بحث معافیت از مجازات نیز قانون جدید مجازات اسلامی موارد خاصی لحاظ کرده است؛ در ماده 39 این قانون دادگاه براساس شرایط با ادله کافی می‌تواند متهم را از مجازات و کیفر معاف کند.

وی یادآور شد: تعویق صدور حکم نیز یکی دیگر از بخش‌های قانون مجازات اسلامی جدید بوده که در آن زندانی با 10 سال حبس بتواند یک سوم آن را تحمل کند، مشمول آزادی مشروط می‌شود، در ماده 40 قانون سابق آزادی مشروط منوط بر تحمل یک دوم از حبس متهم بوده است.

صادقی تصریح کرد: در قانون سابق مجازات اسلامی فقط برخی شروع جرائم، جرم محسوب می‌شد اما در قانون جدید در ماده 122 همه شروع جرائم، جرم بشمار می‌رود.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس مطابق با قانون جدید مجازات اسلامی عاملان اصلی و سردسته‌های جرائم نیز مشمول اعمال مجازات می‌شوند.

انتهای پیام/70023/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول