اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز ترافیک شهرداری گرگان خبر داد

نصب آسانسور در کنار پل‌های هوایی گرگان

مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: دو آسانسور در کنار پل‌های هوایی گرگان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

نصب آسانسور در کنار پل‌های هوایی گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی بکاییان صبح امروز در جمع معلولان انجمن همت شهر گرگان از نصب و راه‌اندازی آسانسور در جوار پل‌های هوایی برای رفاه حال بیشتر شهروندان در این شهر خبر داد.

وی تصریح کرد: این آسانسورها توسط بخش خصوصی در دو نقطه شهر در محدوده حافظیه و عدالت 81 پس از تصویب طرح، راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: اسناد مناقصه برای شرکت‌های واجد شرایط  این طرح تهیه شده که به زودی به مناقصه مجدد گذاشته می‌شود.

بکاییان خاطرنشان کرد: نصب آسانسور در کنار پل‌های هوایی در شهر شیراز و بعضی شهرهای دیگر کشور به اجرا گذاشته شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

«رمپ‌های» ایجاد شده یکی از نگرانی‌های جدی معلولان شهر گرگان

در ادامه اعضای انجمن معلولان همت به بیان درخواست خود از وی پرداختند. یکی از نگرانی‌های جدی معلولان شهر گرگان، «رمپ‌های» ایجاد شده در مسیر رفت و آمدهای معلولان به مراکز اداری در شهر است. 

اکثر رمپ‌های ایجادشده در ورودی ادارات قابل استفاده نیستند

به نظر آنان اکثر رمپ‌های ایجاد شده در ورودی ادارات و نهادها به دلیل غیراستاندارد بودن قابل استفاده نیستند.

می‌گویند با مسئولان اداره‌ها برای ایجاد رمپ ویژه عبور و مرور معلولان به مراکز اداری جلسه می‌گذاریم و شرایط درست ساخت فضای رمپ را می‌گوییم اما باز هم نتیجه کار خراب از آب در می‌آید و نمی‌توان به راحتی از مسیر اجرا شده عبور کرد.

مورد بعدی فضای پارک خودروهاست که یکی از دغدغه‌های مهم معلولان در شهر است، به طور مثال در خیابان ولی عصر (عج) در فضایی برای پارک دو خودرو ویژه معلولان در نظر گرفته شده است اما همین محدوده نیز توسط سایر رانندگان که مشکل معلولیت ندارند، به رغم وجود تابلو ویژه پارک معلولان اشغال می‌شود.

متاسفانه در خصوص معلولان کد جریمه نداریم

مدیر اداره حمل و نقل ترافیک شهرداری گرگان در پاسخ به درخواست‌های اعضای این انجمن گفت: به موجب قانون، پارک غیرمجاز برابر است با جریمه، اما متاسفانه در خصوص معلولان کد جریمه نداریم.

بکاییان از معلولان خواست درخواست‌های خود را به صورت کتبی به اداره ترافیک شهرداری گرگان ارسال کنند تا بتوان با پیگیری و هماهنگی با پلیس راهور مرکز استان همانند برخی از اداره‌های دولتی که به دلیل حساسیت فعالیت‌های آنها تابلو حمل با جرثقیل را برای جلوگیری از پارک سایر خودروها نصب کردیم برای معلولان نیز این تابلو را در فضای پارک‌شان قرار دهیم.

گفتنی است انجمن معلولان همت در آفتاب 14، نرسیده به چهارراه میدان واقع است.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول