اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

نگاه‌های ترحم‌آمیز نسبت به معلولان حذف شود

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: درصد بالایی از مردم در سطح جامعه به صورت ترحم‌آمیز به معلولان نگاه می‌کنند و معلولان خواستار این هستند که نگاه‌های ترحم‌آمیز نسبت به آنها حذف شود.

نگاه‌های ترحم‌آمیز نسبت به معلولان حذف شود

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مردم باید نسبت به معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی در سطح جامعه تغییر کند، اظهار کرد: چرا که دیگاه‌های فعلی مردم نسبت به این افراد نا‌درست بوده و این موضوع درصد آسیب‌پذیری معلولان را به میزان بسیاری افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های معلولان در بخش‌های مختلف استفاده کنند، اضافه کرد: اما در حال حاضر این ظرفیت‌ها نا‌دیده گرفته شده است و به دلیل وجود نبود امکانات و فضا‌های مناسب در سطح جامعه درصد بالایی از معلولان در سطح شهر‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات معلولان از مردم و مسئولان تصریح کرد: درصد بالایی از مردم در سطح جامعه به صورت ترحم‌آمیز به معلولان نگاه می‌کنند و معلولان خواستار این هستند که نگاه‌های ترحم‌آمیز نسبت به آنها حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه نگرش جامعه نسبت به معلولان باید تغییر کند، ادامه داد: چرا که نگرش و دیدگاه‌های فعلی تنها سبب افزایش بار مشکلات معلولان می‌شود و انگیزه‌های این افراد را برای حضور در میان مردم و فضا‌های عمومی موجود در شهر‌ها کاهش می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه مسئولان باید بودجه‌های مورد نیاز را برای تأمین نیاز‌های معلولان در سطح شهر‌ها اختصاص بدهند، تاکید کرد: فضا‌های آموزشی برای استفاده معلولان از امکانات آموزشی روز جامعه باید اختصاص داده شود و استعداد‌های معلولان در بخش‌های مختلف نباید مغفول واقع شود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول