اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل:

2 درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر کمتر از 2 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

2 درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

محمد حسن‌زاده در حاشیه آغاز طرح ملی سنجش سلامت دانش‌آموزان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 790 دانش‌آموز به صورت مستقل و تلفیقی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند که این رقم کمتر از 2 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 38 مدرسه استثنایی در استان اردبیل فعال است که 26 باب آن مستقل و مابقی به صورت ضمیمه مدارس دیگر فعالیت می‌کنند و به دانش‌آموزان استثنایی ارائه خدمات می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل در خصوص اجرای طرح ملی سنجش سلامت یادآور شد:‌ این طرح که از امروز آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه می‌یابد نوآموزان بدو ورود به ابتدایی در تست‌های بینایی، شنوایی‌سنجی،‌ اتاق آمادگی تحصیلی، هوش و اتاق بهداشت و مراقبت مورد ارزیابی قرار گرفته و صحت و سلامت آنها مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

حسن‌زاده گفت: کودکانی که مشکوک به بیماری و یا نارسایی تحصیلی تشخیص داده شوند به پزشک متخصص و کارشناسان آموزشی و تربیتی و روانشناسان ارجاع داده می‌شوند تا مورد معاینه و مداوا قرار گیرند.

این مسئول عنوان کرد: در یک سال اول تحصیل اگر مشکل دانش‌آموزان برطرف شود امکان تحصیل آنها در مدارس عادی و بازگشتشان به این مدارس در سال بعد فراهم می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل ابراز داشت:‌ هزینه دریافتی در این طرح 8 هزار تومان است که البته از خانواده‌های بی‌بضاعت و کم در‌آمد 15 درصد این مبلغ کسر شده و به صورت تخفیف باقیمانده مبلغ دریافت می‌شود.

حسن‌زاده با قدردانی از همکاری و همراهی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و برخی نهادهای دیگر در اجرای این طرح در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: از اولیا انتظار داریم که در روزهای اول با مراجعه به مدارس تعیین شده کودکان خود را در طرح سنجش سلامت مشارکت دهند و حضورشان را به روزهای آخر واگذار نکنند چرا که نیروهای ما در اجرای این طرح آمادگی دارند به سرعت و با دقت و برنامه‌ریزی دقیق نوآموزان را مورد سنجش قرار داده و شناسنامه سلامت آنها را صادر کنند.

وی تصریح کرد: اگر در همین روزهای اولیه مراجعه به شکل حقیقی اتفاق بیفتد ما در روزهای آخر و پایانی شهریور ماه با تراکم حضور اولیا و دانش‌آموزان مواجه نخواهیم شد و قطعاً قادر خواهیم بود بخش مهمی از اهداف خود را در اجرای این طرح اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل ادامه داد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 20 هزار دانش‌آموز ابتدایی و بدو ورود به دبستان در قالب طرح ملی سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گیرد که همه ساله کمتر از یک تا دو درصد این دانش‌آموزان دارای مشکل تشخیص داده شده و با ارجاع به پزشک متخصص و مراقبت‌های لازم از آنها بخشی از آنها دوباره به چرخه تحصیل مدارس عادی برمی‌گردند و بخشی نیز در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در مناطق عشایری اجرای این طرح با چند ماه تاخیر و در آذر ماه صورت می‌گیرد چرا که دانش‌آموزان این مناطق در فصل کوچ و حضور در ییلاقات نمی‌توانند در این طرح حضور پیدا کنند و امکان سنجش نیز برای آنها فراهم نمی‌شود.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول