اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب کرج خبر داد:

کاهش پرونده‌های ورودی به دادسرای کرج

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد کاهش چشم‌گیر پرونده‌های ورودی به دادسرای این شهرستان هستیم.

کاهش پرونده‌های ورودی به دادسرای کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی فرهادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه به تشریح فعالیت‌های انجام شده برای پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: طی شش سال گذشته با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده در معاونت پیشگیری از جرم موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه کاهش پرونده‌های ورودی به دادسرا داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در این مدت توانستیم به طور میانگین تشکیل حدود 10 هزار پرونده را به شش هزار کاهش دهیم که این امر نشان‌دهنده کاهش 40 درصدی ورود پرونده به دادسرای کرج است.

* کاهش وقوع جرم در شهرستان کرج

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: همچنین از سال 87 به بعد در حوزه صدور کیفرخواست نیز از عدد 30 هزار به 20 هزار پرونده کاهش داشته‌ایم که این امر نشان‌دهنده کاهش وقوع جرم در کرج است.

فرهادی تاکید کرد: هدف ما کاهش اطاله دادرسی است و متاسفانه شاهد هستیم، پرونده‌هایی در دادسرا تشکیل می‌شود که رسیدگی به آن در حوزه کاری ما نیست و اینگونه پرونده‌ها وقت زیادی از دادسرای کرج تلف می‌کند.

وی افزود: هدف دیگر ما پالایش پرونده‌های ورودی به دادسرا است که خوشبختانه در این زمینه نیز فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و از سال گذشته موفقیت‌های زیادی در این زمینه به دست آوردیم، به صورتی که از ورود سالانه 110 هزار پرونده به دادسرای کرج هم‌اکنون به حدود 60 هزار پرونده رسیده‌ایم.

* کاهش چشم‌گیر قتل در کرج

دادستان عمومی و انقلاب کرج در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش چشم‌گیر وقوع قتل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های 90 و 91 شاهد بودیم که تعداد وقوع قتل در کرج رشدی نداشته است.

فرهادی افزود: خوشبختانه در سال‌جاری نیز با کاهش چشم‌گیر وقوع قتل در کرج رو‌به‌رو هستیم و طی سه ماهه اول سال 91 در مجموع 8 فقره قتل در کرج گزارش شده است.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار در این زمینه به غیر از ایجاد تنش در جامعه تاثیر دیگری ندارد، گفت: رسانه‌ها باید در زمان انتشار اینگونه اخبار دقت کرده و بی‌دلیل با انتشار اخبار و آمار غیر واقع چهره شهرستان کرج را تخریب نکنند.

* انتقاد از تخریب چهره شهرستان کرج در رسانه‌ها

دادستان عمومی و انقلاب کرج همچنین با انتقاد از انتشار اخبار غیر واقع درباره وضعیت امنیتی و انتظامی شهرستان کرج گفت: با وجود آنکه از نظر آمار جرایم، آمارهای مربوط به وقوع جرم در کشور، رتبه ما بسیار پایین‌تر از بسیاری از استان‌ها است، متاسفانه انتشار برخی از مطالب چهره شهرستان کرج را مخدوش کرده است.

فرهادی ادامه داد: به عنوان نمونه در مقایسه‌ای که با 16 استان کشور داشتیم، مشهد در زمینه صدور کیفرخواست رتبه نخست را دارد و کرج در این حوزه رتبه دوازدهم را به خود اختصاص می‌دهد. از سوی دیگر در حوزه جرائم عمومی باز هم مشهد رتبه یک را دارد و کرج در جایگاه دهم است.

وی تاکید کرد: نزدیکی کرج به پایتخت مشکلاتی را برای استان البرز و مرکز این استان ایجاد کرده و یکی از دلایل وقوع برخی از جرم‌ها در کرج به دلیل این همجواری است.

فرهادی در پایان اظهار داشت: همه مردم و دستگاه‌های مسئول در شهرستان کرج باید همکاری و تعامل خود را افزایش داده و با تعامل می‌توانیم امنیت مردم کرج را تامین کنیم، ضمن اینکه من معتقدم برای پیشگیری از اکثر جرم‌ها باید اعتقادات مذهبی خود و جوانان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول