اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

رئیس‌جمهور منتخب مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرد

امام جمعه سیرجان گفت: روحانی فردی مستقل است که در عرصه انتخابات حاضر شد و خود را شاگرد امام و رهبری می‌داند و متعلق به تمام مردم است و باید مصالح نظام اسلامی و ملت شریف ایران را در نظر بگیرد.

رئیس‌جمهور منتخب مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که با حضور گسترده مردم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: حضور حماسی مردم در انتخابات نشانه پیوند محکم مردم با نظام اسلامی و تبعیت از ولایت و مقابله با جنگ روانی دشمن و ناکارآمدی تحریم‌ها، تهدیدها و فشارها بود.

وی افزود: این حماسه سیاسی که بیش از 72 درصد یعنی بیش از 36 میلیون نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند جای تبریک به رهبری و ملت شریف ایران را دارد.

امام جمعه سیرجان ابراز داشت: اینکه رئیس جمهور منتخب یک روحانی است، نشان از اعتماد و اعتقاد مردم به جایگاه روحانیت دارد و بر اساس اعلام نظر روحانی، وی فردی مستقل است که در عرصه انتخابات حاضر شد و خود را شاگرد امام و رهبری می‌داند و متعلق به تمام مردم است و باید مصالح نظام اسلامی و ملت شریف ایران را در نظر بگیرد.

حسینی افزود: توقعات از رئیس جمهوری منتخب پایبندی به اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب و اطاعت از رهبری و هماهنگ با سایر قوا در ایجاد حماسه اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم از جمله گرانی و تورم همراه با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام در سیاست‌های خارجی و داخلی و دفاع از حق مسلم مردم در انرژی هسته‌ای و دفاع از ارزش‌ها و مبارزه با فساد و پرهیز از افراط و تفریط است.

وی گفت: مردم و مسئولان هم باید حمایت و همکاری با رئیس جمهور جدید را داشته باشند و با وحدت که اصل قدرت ما است در برابر دشمنان ایستادگی کنند و در رسیدن به اهداف عالیه نظام روحانی را کمک و همراهی کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: دشمنان تا وقتی که ما دم از قرآن، اسلام، عدالت، ولایت و ارزش‌ها می‌زنیم در مقابل ما ایستاده‌اند و مباحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برایشان مهم نیست، بلکه همین روزها نیز همین دشمنان اعلام کردند که گزینه جنگ روی میز ما است پس اتحاد و وحدت ما باید دشمنان را مانند همیشه شکست دهد و مانع حرکات مرموز آنها در ایجاد اختلاف و فتنه شود.

وی به فتنه انتخابات سال 88 هم اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 88 پس از پیروزی اصولگرایان که تفاوت زیادی هم با جبهه اصلاح‌طلبان داشت، موج فتنه و همدستی با دشمنان آغاز و حرمت ارزش‌های اسلامی و قانون شکسته شد، اما در این دوره با پیروزی اصلاح‌طلبان که تفاوتی هم مانند چهار سال پیش نداشت، اصولگرایان اعلام همبستگی و همکاری کردند و امید است، ریاست جمهوری منتخب نیز همچنان در مسیر اقتدار ملت ایران برنامه‌ریزی و اقدام کند.

امام جمعه سیرجان از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها قدردانی کرد و عنوان کرد: تنور انتخابات را مردم با حضور گسترده گرم کردند و من هم از برگزارکنندگان انتخابات در شهرستان سیرجان از جمله فرماندار و هیئت‌های اجرایی و نظارت قدردانی می‌کنم.

حسینی با تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان عنوان کرد: مردم در جشن‌های خود مرتکب معصیت و گناه نشوند تا امام زمان حضرت مهدی (عج) از آنها راضی باشد و زمینه ظهورش فراهم شود.

وی به مبحث معاد و عذاب روح و جسم بر اساس آیات 107 سوره مؤمنون و 49 سوره مؤمن پرداخت و اندوه بی‌پایان و رسوایی بزرگ در آخرت را هنگام مشاهده بهشتیان از آثار معصیت در دنیا اعلام کرد.

انتهای پیام/80015/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول