اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

نباید ظرفیت 1340 هیئت مذهبی نادیده گرفته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نباید ظرفیت یک‌هزار و 340 هیئت مذهبی و دو هزار مسجد در امر تبلیغ دینی و ارزش‌های اسلامی نادیده گرفته شود.

نباید ظرفیت 1340 هیئت مذهبی نادیده گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در گردهمایی مبلغان دینی و رؤسای تبلیغات اسلامی استان در شهر نیر اظهار داشت: هم اکنون 670 روحانی در بیش از دو هزار مسجد به امر تبلیغ مبانی دینی و ارزشی مشغول هستند که این برنامه‌ها بیشتر با محوریت تبیین مسایل دینی و قرآنی در مساجد و همچنین برپایی نمازهای جماعت انجام شده و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان ما با اعزام مبلغان و روحانیان به مناطق مختلف سعی داریم بحث‌های قرآنی در مساجد، تفسیر قرآن کریم، برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و کلاس‌های قرآنی را تقویت کرده و در ماه میهمانی خدا بستری را فراهم کنیم تا همه مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

ستوده خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 340 هیئت مذهبی و 160 مؤسسه قرآنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها بیشتر با محور مسایل ارزشی، تبلیغی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با مسایل تربیتی است.

این مسئول اضافه کرد: تبلیغات اسلامی استان در بخش برگزاری کنگره شعر عاشورایی و همچنین گفتمان‌های دینی در سطح کشور رتبه اول و در حوزه تبلیغات فضای مجازی نیز رتبه دوم را به دست آورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دغدغه‌های علمای طرح هجرت و مستقر را نبود خانه‌های عالم توصیف کرد و ادامه داد: با هدف حل این مشکل 130 باب خانه عالم هم اکنون احداث شده و حدود 20 واحد نیز در مرحله تکمیل می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: در کنار این ظرفیت‌ها بیش از یک‌هزار و 200 مداح در سطح استان شناسایی و ساماندهی شدند که نباید از این ظرفیت نیز غفلت کرده و یا بخواهیم نسبت به آن کم توجه و یا بی‌توجه باشیم.

ستوده گفت:‌ در ماه مبارک رمضان در اکثر مساجد استان برنامه‌های قرآنی اعم از قرائت، تفسیر و جمع‌خوانی برگزار می‌شود تا علاقمندان بتوانند از فضاهای معنوی و قرآنی در ماه نزول قرآن استفاده کنند.

در این نشست فرماندار شهرستان نیر با اشاره به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات روحانیان طرح هجرت و مستقر افزود: امسال چهار خانه عالم در شهرستان نیر تکمیل می‌شود.

میر فخرالدین زاهد از تقویت اعتبارات فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: ما سعی داریم با توزیع این اعتبارات بین دستگاه‌های فرهنگی بخشی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های معنوی و ارزشی را تقویت کرده و توسعه‌ای عینی ببخشیم.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول