اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت تاکید کرد

لزوم ساماندهی هیئت‌های مذهبی در کهگیلویه

امام جمعه دهدشت کم‌کاری هیئت‌های مذهبی را در این شهرستان یک نقص دانست و بر لزوم ساماندهی هیئت‌های مذهبی در کهگیلویه تاکید کرد.

لزوم ساماندهی هیئت‌های مذهبی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت با تبیین حدیثی از امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: در مقابل سختی‌ها و تمایلات نفسانی صبر پیشه سازید.

امام جمعه دهدشت با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بزرگ خورشید بی‌غروب انقلاب است که همه بشریت را زنده کرد و هر انسانی که به سوی خدا قدم بردارد همواره زنده است.

حسینی با تشریح ابعاد وجودی شخصیت حضرت امام (ره) گفت: امام خمینی (ره) شخصیت همیشه زنده‌ای است که به ما حیات بخشید و اگر به ساختار کشور نگاه کنیم امام را در همه جای این مملکت حاضر می‌بینیم.

وی با اشاره به سرکوب ارزش‌های دینی در گذشته قبل از انقلاب گفت: تمام ارزش‌های الهی ما امروز با امام راحل گره خورده است.

خطیب جمعه دهدشت ادامه داد: امروز نظام ما نظام الهی و ارزشی است، عبادت و اطاعت یک امتیاز محسوب می‌شود و این تحول معنوی که در جهان پیاده شده مرهون حرکت انقلابی امام بزرگوار است.

حسینی با بیان اینکه نفس قدسی امام ملت‌ها را بیدار و جامعه را زنده کرد، افزود: همه اندیشمندان و ملت‌های آزاده عالم و حتی دشمنان امام معترف به شخصیت بارز و حکیم بنیانگذار کبیر انقلاب هستند.

امام جمعه دهدشت در بیان دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت عظیم امام خمینی (ره) گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رمز جاذبه الهی و مغناطیسی امام را کار برای خدا می‌دانند و فرمودند «هیچ ارزشی برای حضرت امام فراتر از ارزش اسلام نبوده و انقلاب امام برای تحکیم اسلام بود.»

وی پیروی از آرمان‌ها و اهداف متعالی امام خمینی (ره) را مایه سعادت بشری دانست و افزود: کسی که مخالف اندیشه و سیره این ابرمرد باشد مرگ با ذلتی خواهد داشت.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه نیز به تبیین شخصیت وارسته امام خمینی (ره) پرداخت و با بیان اینکه انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان مصیبت عظمای ارتحال امام را التیام بخشید، گفت: با این انتخاب خوشحالی دشمنانی که فکر می‌کردند بعد از امام خمینی (ره) کار انقلاب و نظام تمام شده است، به یأس مبدل شد.

حسینی این انتخاب را عنایت خاصه الهی و توجه ویژه امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: راه تداوم انقلاب تسلیم نشدن در برابر توطئه‌های دشمنان است.

خطیب جمعه دهدشت سالروز قیام خونین 15 خرداد و نیز شهادت امام موسی کاظم (ع) را یادآور شد و درباره واقعه 15 خرداد گفت: به فرموده امام راحل بزرگداشت روز حماسه‌آفرین 15 خرداد پاسداشت اسلام است.

وی 15 خرداد را مبدأ انقلاب و شهادت امام موسی کاظم (ع) را مبدأ مکتب انبیای الهی دانست و خواستار برپایی مراسم عزاداری در این روز شد.

حسینی کم‌کاری هیئت‌های مذهبی در شهرستان را یک نقص  عنوان کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی و هیئت ‌امنای مساجد باید آن طور که مرضی اولیا است وارد میدان شده و عزاداری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در دهدشت آن طور که باید ظاهر نمی‌شوند، گفت: مراسم‌های مذهبی نباید حکومتی اداره شوند بلکه عزاداری‌های خیابانی باید مردمی باشد و حکومت ضمن نظارت به آنها کمک کند و اینطور نباشد که حاکمیت برای ما تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/82016/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول