اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قزوین:

ثبت سند، راهکار بازگرداندن موقوفات به حالت وقف است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین ثبت سند مالکیت را؛ راهکاری برای بازگرداندن موقوفات به حالت وقف عنوان کرد و گفت: در استان قزوین اقدامات مفیدی در این زمینه انجام شده است.

ثبت سند، راهکار بازگرداندن موقوفات به حالت وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام رضا نوروزی ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی حقوقی، ثبتی و قضایی که در سالن آمفی تئاتر امامزاده حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 190 پرونده حقوقی در محاکم قضایی استان در دست بررسی است.

وی افزود: در سال گذشته 106 رأی موقوفات در محاکم قضایی استان قزوین صادر شد که 96 رأی در حوزه شهرستان قزوین بود و از این تعداد نیز 13 رأی قابلیت اجرا داشته که به اجرا درآمده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین تصریح کرد: یکی از برنامه‌های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه تنظیم برنامه‌ای مدون برای بازگرداندن موقوفات از دست موقوفه‌خواران به حالت وقف و جلوگیری از تجاوز برخی دستگاه‌های اجرایی به موقوفات است.

نوروزی افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین برای تحقق این مهم اقدام به دریافت سند برای موقوفات کرده و در سال گذشته 230 سند مالکیت برای موقوفات دریافت شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این موقوفات که جدا شده بود و از طریق ثبت سند مالکیت بازگردانده شد، حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی طبیعی بود که در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی قرار داشت و با تفاهم‌نامه سازمانی به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین بازگشت.

این مسئول ادامه داد: از این میزان هزار و 300 هکتار نیز در رزجرد بود که برای آن سند مالکیت دریافت شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای سهولت در انجام امور حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه صورت گرفت، افتتاح شعبه حل اختلاف در این سازمان بود که به همت دادگستری استان قزوین انجام شد.

نوروزی افزود: در حال حاضر چند پرونده در این شعبه در دست بررسی است و امیدواریم با ادامه این روند تعداد پرونده‌هایی که برای بررسی به دادگستری ارجاع داده می‌شوند، کاهش یابد.

انتهای پیام/77010/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول