اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

16 فقره وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 16 فقره وقف در آذربایجان غربی ثبت شده است.

16 فقره وقف جدید در آذربایجان غربی ثبت شد

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال 16 فقره وقف جدیدی در آذربایجان غربی ثبت شده است.

وی افزود: مردم در اوایل سال استقبال خوبی از وقف داشتند چون معمولا در هفته وقف موقوفات بیشتر می‌شود، امید است تا آخر سال وقف‌های جدید نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شود.

مصائبی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری در زمینه بعضی موقوفات مشخص نیست، ابراز داشت: بعضی موقوفات به صورت زمین کشاورزی بوده که باید تفکیک و قیمت‌گذاری شود به همین خاطر میزان 16 وقف ثبت شده در سال جاری در حدود 5 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از 16 وقف جدید، شهرستان شوط با 9 مورد وقف ثبت شده بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده و تعداد موقوفات در شهرستان خوی پنج مورد ثبت شده است.

مصائبی با اشاره به اینکه هزینه و عملکرد وقف آن چیزی است که واقف در وقف‌نامه قید کرده، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه کسی بخواهد وقف کند مشاوره‌ای از طرف این سازمان صورت می‌گیرد تا وقف‌هایی انجام شود که بیش‌تر در استان به آن نیاز داریم.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم توسط ادارات ما در شهرستان‌ها نخست مشورتی در زمینه وقف به واقفان و خیرین صورت گیرد و در غیر این صورت نیز اختیار دست واقف است.

مصائبی خاطرنشان کرد: عمده موقوفات انجام گرفته در سال جاری مربوط به وقف در زمینه مساجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: دفاتر اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در تمام 17 شهرستان استان آذربایجان غربی مستقر است.

این مسئول اذعان داشت: در بعضی از موارد واقف ساختمانی را وقف می‌کند و می‌خواهد درآمد این ساختمان برای دانش‌آموزان بی بضاعت هزینه شود و ما باید وقف را در همین زمینه هزینه کنیم.

وی متذکر شد: در شرایطی نیز واقفی برای ترویج دین و فرهنگ سید‌الشهدا وقف می‌کند که باید در همین زمینه هزینه شود در واقع همان چیزی که واقف در وقف‌نامه قید می‌کند ما در همان جا هزینه می‌کنیم.

انتهای پیام/61006/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول