اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه سال جاری محقق شد

افزایش 9 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای میناب

رئیس دادگستری شهرستان میناب از افزایش 9 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 9 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، منوچهر خیرخواه امروز طی نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد در جمع خبرنگاران از ماه شعبان به عنوان فرصت و مقدمه‌ای برای ورود به میهمانی خداوند نام برد و گفت: ماه شعبان به واسطه اعیاد و مناسبت‌هایی که در آن قرار گرفته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین در ادامه به حماسه آفرینی ملت ایران در انتخابات 24 خردادماه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مردم در صحنه سیاسی انتخابات همانند گذشته دشمنان را نا امید و موجب شادی دوستداران نظام و خشنودی رهبر معظم انقلاب شد.

خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود از شهید بهشتی به عنوان شخصیتی بی‌نظیر یاد کرد و ادامه داد: شهید دکتر بهشتی نخستین معمار دستگاه قضایی، از چهره‌های شاخص نظام و از رهبران فقهی محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری میناب به تشریح ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و گفت: در معرفی و عظمت شان و شخصیت شهید دکتر بهشتی همین بس که امام راحل از او به تعبیر "خاری در چشم دشمنان" یاد کرد.

وی در ادامه به بیان عملکرد دستگاه قضا پرداخت و با ذکر این مطلب که شهرستان میناب با کمبود کادر قضایی و اداری مواجه است گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و مقایسه عملکرد سال 91 نسبت به سال 90 علی‌رغم تلاش بی وقفه دستگاه قضایی شهرستان در رسیدگی به پرونده‌ها، میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی افزایش داشته است.

خیرخواه در ادامه میزان پرونده‌های ورودی از ابتدای تیرماه سال 91 را در دادسرا و دادگاه میناب 23 هزار و 832 فقره ذکر کرد و گفت: از این تعداد 23 هزار و 71 پرونده مختومه شده است.

این مسئول با مقایسه سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان ورودی پرونده‌ها در دادسرای میناب را دارای رشد 9 درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال 91 سه هزار و 857 پرونده به دادسرا وارد شد در حالی که از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 250 پرونده به دادسرا وارد شده است.

خیرخواه همچنین میزان پرونده‌های ورودی در دادگاه میناب طی سه ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 622 فقره ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ورودی پرونده‌های دادگاه به یک هزار و 650 فقره رسیده که این میزان بیانگر رشد یک درصدی ورودی پرونده‌ها است.

رئیس دادگستری میناب در بخش دیگری از سخنان خود تعداد پرونده‌های وارد شده در سال گذشته به شورای حل اختلاف در این شهرستان را 14 هزار و 271 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 14 هزار و 409 فقره مختومه و پنج هزار و 503 پرونده نیز با تلاش و کوشش اعضا شورا منجر به مصالحه و سازش شده است.

وی در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضائیه در میناب، گفت: غبار روبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ حماسه آفرینان ایثار و شهادت، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر، ملاقات مردمی و نشست پرسش و پاسخ و تجلیل از قضات و کارمندان نمونه قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه از مهمترین برنامه‌های این هفته در میناب است.

وی همچنین افزود: دیدار قضات دادگستری با زندانیان و بررسی مشکلات پرونده‌ای آنان، برپایی محفل انس با قرآن با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه، برگزاری مسابقه دومیدانی و مسابقات فوتسال چهارجانبه با همکاری اداره ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌هایی است که طول هفته قوه قضائیه در میناب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88004/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول