اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان شد

وضعیت هشداری تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت ناخوشایند تصرف اراضی ملی در این استان سخن به میان آمد.

وضعیت هشداری تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان اجرایی و قضایی برگزار شد.

آن چه که در این میان شاهد آن بودیم متفق‌القول بودن مسئولان استانی نسبت به افزایش تجاوز به اراضی ملی در این استان بود.

در نشست مبارزه با مفاسد اقتصادی علاوه بر رسیدگی به وضعیت بدهکاران کلان بانکی در این استان که در یک قلم 45 میلیارد تومان بدهکاری به بانک را در پرونده خود داشت در زمینه تصرف اراضی ملی و وضعیت ناخوشایند آن هم بحث شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به یک فقره از این تصرفات که از سوی مدیرکل امنیتی وزارت کشور به استانداری استان ابلاغ شده، اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 89 تا فروردین سال 91 برای 100 یا به عبارتی 65 هکتار از اراضی شهرستان بویراحمد احکام خلع ید صادر شده که تاکنون اجرایی نشده است.

سید حسین صابری این تصرف را از مصادیق بارز مفاسد اقتصادی دانست و خطاب به مدیران گفت: این هم یک مفسده اقتصادی که وزارت کشور فهمیده و شما به آن پی نبرده‌اید و اکنون به ما گفته‌اند که اقدام کنید و نتیجه را بگویید.

در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت این 65 هکتار اراضی تصرف شده، از استاندار خواست که آدرس آن را در اختیار منابع طبیعی قرار دهد.

محمدرضا جهان‌آرا به آمار خود اشاره کرد و گفت: از سال 89 تا 91 در شهرستان بویراحمد 871 پرونده تشکیل دادیم که کل آن‌ها 560 هکتار بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بلافاصله پس از این آمار ارائه شده توسط مدیرکل منابع طبیعی رشته کلام را در دست گرفت و افزود: مشکل ما در استان این است که نمی‌خواهیم مشکلات را در خود دستگاه مربوطه حل و فصل کنیم بلکه به دنبال رفع مشکل از سوی نهادهای دیگر همچون بازرسی هستیم.

سید حسین صابری با وارد دانستن این اشکال بزرگ به دستگاه‌ها گفت: مگر واحد حراست و حقوقی خود را برای چه موقع می‌خواهیم که به آن‌ها مراجعه نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تجاوز به اراضی ملی را همانند تجاوز بیگانه به کشور دانست و گفت: چه فرقی دارد که چه کسی می‌خواهد به اراضی ملی تجاوز کند چراکه همه حکم تجاوز و تصرف غیرقانونی را دارند.

در ادامه این نشست مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم لب به اعتراض گشود و گفت: وضعیت تصرف اراضی ملی در این استان بسیار نگران کننده است.

حسام عشقی افزود: بعضی وقت‌ها می‌شنویم که دستگاه مسئول پیگیری وضعیت اراضی ملی می‌گوید ما هزینه نشر آگهی را نداریم که این برای یک دستگاه چندان زیبنده نیست.

 

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول