اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست تخصصی در کهگیلویه و بویراحمد

وقتی اضافه‌کار در سلامتی مردم اثر می‌گذارد / تذکر استاندار به شهرداری یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سلامت استان برای بهبود وضعیت بهداشتی آبشار یاسوج به شهرداری فرصت یک هفته‌ای داد که از حواشی جالب این نشست بود.

وقتی اضافه‌کار در سلامتی مردم اثر می‌گذارد / تذکر استاندار به شهرداری یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مذاکرات رسمی که در آن بود حواشی جالبی داشت که بیان آن‌ها خالی از لطف نیست.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر چند ضعف فرهنگی در برخی امور از جمله موضوعات بهداشتی داریم اما نباید همه تقصیرها را به گردن مردم انداخت.

سید حسین صابری از عملکرد گردشگری این استان در زمینه رسیدگی به وضعیت بهداشت اماکن گردشگری انتقاد کرد و گفت: نمی‌توان به صرف اینکه اضافه‌کارها را نداده‌ایم و نگرفته‌ایم کارها را تعطیل کنیم.

وی حداقل نظارت بر اماکن گردشگری را لازم دانست و گفت: اگر مثل اصفهان صدها مکان گردشگری داشتیم چه می‌کردیم.

انتقادات استاندار کهگیلویه و بویراحمد تنها متوجه گردشگری نبود بلکه از صدا و سیما نیز برای عدم پخش برنامه‌های بهداشتی در ساعات پر بیننده انتقاد کرد و گفت: برای مثال من که بیننده پر و پا قرص برنامه‌های شما هستم کمتر دیده‌ام که به موضوع ایدز و خطرات آن در جامعه بپردازید.

وی به صورت کلی از برخی برنامه‌های صدا و سیما هم انتقاد کرد و گفت: از یک طرف در صدا و سیمای کشور ما تبلیغ ظروف یکبار مصرف گیاهی می‌شود و از سوی دیگر در اقدامی کاملاً مغایر با سلامتی تبلیغ چیپس و پفک می‌‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این‌که همیشه از سرزمین چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران می‌گوییم و می‌شنویم، خاطرنشان کرد: اما می‌بینیم که از نظر بهداشتی در همین سه تا چهار اماکن بهداشتی که داریم کاری انجام نداده‌ایم.

وی با مقایسه وضعیت بهداشتی اماکن گردشگری شهر یاسوج با 30 سال گذشته برخی جاهای دیگر گفت: زیر هر درختی که می‌نشینیم چیزی به جز زباله نمی‌بینیم.

صابری در ادامه این نشست انتقادی از آب و فاضلاب در حوزه شهری و روستایی کرد و گفت: چند روز است که مردم مادوان و بلهزار آب ندارند و هر شب مرا نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌کنند و مجبور هستم تاوان کم‌کاری مدیران را بدهم و بدتر اینکه با کم‌کاری آن‌ها متهم به بد اخلاقی می‌شوم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران آبرسانی این استان گفت: خوب است که 10 درصد آب کشور متعلق به این استان است و هر کجا که پا می‌گذاریم کفشمان در آب فرو می‌رود و این‌گونه کمی و قطعی آب داریم.

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول