اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

تولید 55 هزار تن کلزا در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 55 هزار تن کلزا از مزارع شمال استان اردبیل برداشت شود.

تولید 55 هزار تن کلزا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه دانه‌های روغنی در منطقه مغان اظهار داشت: برداشت کلزا در مناطق مختلف استان چند روزی است که شروع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا در مناطق مختلف استان و با وسعتی مناسب شروع شده به طوریکه استان اردبیل قطب تولید کلزا در کشور و دانه‌های روغنی است.

نیکشاد خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت کلزا 22 هزار هکتار است که در سال‌های اخیر 70 درصد سطح زیر کشت این محصول در منطقه مغان افزایش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: زارعان ما از هر هکتار معادل 2.6 تن محصول کلزا برداشت می‌کنند به طوریکه در مقایسه با سال گذشته 90 درصد افزایش تولید محصول کلزا را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول همچنان رو به جلو است، بیان کرد: امسال 55 هزار تن کلزا از مزارع دشت مغان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: ‌استان اردبیل رتبه دوم را در تولید این محصول دارد به طوریکه کاشت کلزا علاوه بر اصلاح بافت خاک به تناوب کشت و برطرف شدن برخی از آفات خاکزی کمک می‌کند.

نیکشاد تولید این محصول استراتژیک را در استان با توجه به سالم بودن عمل‌آوری و کشت آن یک ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌های مورد نیاز به ویژه تأمین بذر هیبرید خالص به میزان 190 تن و توزیع آن در شمال استان و همچنین تأمین نهاده‌های نظیر کود و سم، پشتیبانی فنی، بهزراعی و مدیریت عوامل خسارت‌زا موفق عمل کرده است.

وی در ادامه گفت: محصول برداشت شده به دلیل نبود کارخانه روغن‌کشی در استان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود تا در این زمینه حرکتی مثبت و سازنده انجام شود.

انتهای پیام/62007/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول