اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حضور تیم کشتی پهلوانی قزوین در لیگ برتر، نیازمند حامی مالی

در صورت یافتن حامی مالی، تیم کشتی پهلوانی و ورزش باستانی قزوین در لیگ برتر شرکت می‌کند.

حضور تیم کشتی پهلوانی قزوین در لیگ برتر، نیازمند حامی مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی پهلوانی و ورزش باستانی کشور در حالی تیر ماه سال جاری با عنوان جام پهلوان سیدحسن رزاز (شجاعت) برگزار می‌شود که اگر شرایط کاملی برای تیم کشتی پهلوانی و ورزش باستانی استان فراهم شود، به طور قطع ورزشکاران قزوینی در این دوره از مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

در صورتی که مسئولان ورزش استان حضور تیم کشتی پهلوانی و ورزش باستانی قزوین را برای شرکت در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت جدی در دستور کار برنامه‌های خود قرار دهند و این تیم را برای حضوری قدرتمند روانه این مسابقات کنند، باید شرکت کشتی‌گیران جوان استان در نخستین دوره لیگ برتر را به فال نیک گرفت.

چنانچه شرایط حضور تیم کشتی پهلوانی و ورزش باستانی استان قزوین در لیگ برتر فراهم شود، بدون شک کشتی‌گیران اوزان 60، 70، 80، 90، 90+ کیلوگرم استان در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

باستانی‌کاران قزوینی نیز در رشته‌های تیمی زورخانه‌ای، سنگ، کباده، چرخ چمنی، چرخ تیز، میل‌بازی و میل‌گیری سنگین در رقابت‌های لیگ برتر شرکت می‌کنند؛ به طوری که در هر وزن و رشته دو نفر شرکت‌کننده و یک نفر مربی و مرشد با یکدیگر رقابت دارند.

جا دارد که مسئولان ورزش و همه دلسوزان هیئت ورزش‌های باستانی استان قزوین با همت بالای خود تلاش کنند تا محبوبیت این رشته ورزشی در میان ورزشکاران و علاقه‌مندان به آن روز به روز بیشتر شود؛ زیرا فرهنگ‌سازی رشته پهلوانی و باستانی می‌تواند نقش بسزایی در اخلاق‌مداری در ورزش فراهم نماید.

ورزش‌های باستانی و پهلوانی همان گونه که از نامش پیداست، در راستای ارتقای اخلاق و جوانمردی ورزشکاران گام برمی‌دارد و به نوعی با ویژگی‌های عاطفی مردم کشورمان پیوند نزدیکی دارد.

حضور محمدرضا طالقانی یکی از کشتی‌گیران قدیمی و رئیس اسبق فدراسیون کشتی کشورمان نیز در رأس سرپرستی این فدراسیون ورزشی در سال‌های اخیر حکایت از آن دارد که مسئولان ورزش کشور نگاهی ویژه و دقیق به پایبندی به اصول اخلاقی و پهلوانی در میان ورزشکاران کشورمان دارند.

در واقع این فدراسیون باید تلاش کند تا این مناسبات انسانی را در کشور رواج دهد.

انتهای پیام/77004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول