اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

کشتی‌گیر قمی برای دومین‌بار در بین برترین‌های جهان قرار گرفت

کشتی‌گیر نامدار و سرشناس قم و کشورمان بار دیگر در رده‌بندی فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های کشتی فرنگی دنیا قرار گرفت.

کشتی‌گیر قمی برای دومین‌بار در بین برترین‌های جهان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نام ‌هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار سرشناس قم اکنون در کشتی فرنگی دنیا بر سر زبان‌ها قرار دارد، زیرا این کشتی‌گیر توانمند برای دومین بار متوالی در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های دنیا قرار گرفت.

نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که در دومین رده‌بندی اعلام شده فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) از برترین‌های کشتی فرنگی دنیا در سال 2013 تنها نام ‌هادی علیزاده پورنیا به عنوان برترین فرنگی‌کار ایرانی در بین چهره‌های شاخص کشتی دنیا به چشم می‌خورد و هیچ کشتی‌گیر دیگری از کشورمان نتوانسته این موفقیت علیزاده پورنیا در سال جاری میلادی را تکرار کند.

علیزاده پورنیا یکی از جوان‌ترین ملی‌‌پوشان حال حاضر کشتی فرنگی کشورمان است که کشتی‌گیران برای حضور در المپیک 2016 برزیل و درخشش در مسابقات جهانی، آسیایی و جام جهانی سال‌های آتی روی این کشتی‌گیر حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

علیزاده پورنیا تاکنون نزدیک به 10 مدال از مسابقات مهم برون مرزی کسب کرده است و اکنون یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان قم در رشته کشتی و در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود و حرف‌های زیادی برای گفتن و توانمندی بالایی برای تکرار موفقیت‌های خود دارد.

این کشتی‌گیر ارزنده ماه گذشته در نخستین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان تنها فرنگی‌کار ایرانی حاضر در رده‌های اول تا سوم اوزان مختلف نامش بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون یک بار دیگر با اعلام رسمی فیلا این موفقیت برای وی تکرار شده است.

علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم افتخارات زیادی را در چند سال اخیر که عضو تیم‌های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان کشورمان بوده در مسابقات مختلف بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کسب کرده است و حالا چهره شاخص کشتی ایران در جهان است.

در رده‌بندی اعلام شده فیلا از برترین‌های وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان، رومن ولاسوف از روسیه در جایگاه نخست ایستاده است در حالی که کیم هیون وو از کشور کره جنوبی رده دوم را در اختیار دارد و‌ هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار پرافتخار کشورمان و استان قم در مکان سوم قرار گرفته است تا با روحیه‌ای مضاعف در مسابقات مرحله نهایی گزینشی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان حضور یافته و جواز حضور در پیکارهای جهانی این رشته که شهریور ماه در مجارستان برگزار می‌شود را در رقابت با دیگر مدعیان این وزن به دست بیاورد.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول