اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه آبادان:

90 درصد از تاخیرات به دلیل بدی هوای آبادان است

مدیر فرودگاه آبادان گفت: بیش از 90 درصد از تاخیرات به دلیل بدی هوای این شهرستان است.

90 درصد از تاخیرات به دلیل بدی هوای آبادان است

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در دو ماهه اول سال‌جاری بیش از 8 هزار دقیقه تاخیر پروازی در فرودگاه آبادان ثبت شده است.

وی افزود: بیش از 90 درصد از تاخیرات به دلیل بدی هوای آبادان است.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به پدیده گرد و غبار در این منطقه تصریح کرد: در دو ماهه اول امسال  506 پرواز در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشت که به طور میانگین سهم هر پرواز از تاخیرات رقمی بیش از 17 دقیقه بود.

وی با اشاره به تعداد پروازهای ابطالی در دو ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، هفت پرواز فرودگاه آبادان باطل شد که عمده‌ترین علت ابطال، شرایط نامساعد جوی و عدم وجود دید کافی برای فرود است.

رضایی اضافه کرد: وجود پدیده گرد و غبار در منطقه و تاخیرات طولانی و ابطال پی در پی پروازها، پیگیری و اهمیت نصب و راه اندازی سامانه فرود اتوماتیک در فرودگاه آبادان را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: مذاکرات و توافقات در زمینه خرید، نصب و راه اندازی دستگاه ILS صورت گرفته است و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

مدیر فرودگاه آبادان در پایان بیان کرد: نصب و راه‌اندازی دستگاه ILS تاثیر بسیار زیادی در افزایش دید و متعاقب آن در کاهش ابطال و تاخیرات ناشی از کاهش دید خواهد داشت.

انتهای پیام/72001/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول