محمدرضا رضایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: فرودگاه آبادان از خردادماه سال 89 به صورت شبانهروزی فعال شد و تا پیش از آن فعالیت فرودگاه از ساعت هفت صبح تا 22 بود.
وی با اشاره به شرایط جوی و وجود ریزگردها در آسمان این منطقه گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار در این منطقه و شدت این پدیده در اوقات روز، تمایل شرکتهای هواپیمایی به برقراری پرواز در شب افزایش یافت.
مدیر فرودگاه بینالمللی آبادان خاطرنشان کرد: در سال 91 با توجه به بررسیهای به عمل آمده از روند انجام پروازها در ساعات شبانهروز، اوج حجم پروازی با رقم 358 فروند پرواز در ساعت 24 ثبت شد و کمترین حجم پروازی مربوط به ساعت شش بامداد است.
رضایی با تاکید بر تاثیر 24 ساعته بودن فرودگاه در عملیات پروازی تصریح کرد: تنظیم بیش از 50 درصد از برنامههای پروازی بعد از ساعت 19 عامل تاثیرگذار در کاهش ابطال پروازها ناشی از پدیده گرد و غبار است.
وی اضافه کرد: درسال 91 بیش از 2 هزار پرواز در فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و خارک و دبی انجام شد که بیش از یکهزار و 600 پرواز در فاصله زمانی ساعت 19 تا هفت بامداد به ثبت رسیده است.
مدیر فرودگاه بینالمللی آبادان در پایان گفت: بیش از 71 درصد عملیات پروازی سال 91 در بازه زمانی ساعت 19 تا هفت بامداد ثبت شده است.
انتهای پیام/72001/ر20/گ1003