اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد

ساعت 24 اوج ترافیک پروازی در فرودگاه آبادان

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان گفت: ساعت 24 اوج ترافیک پروازی فرودگاه آبادان در سال 91 بود.

ساعت 24 اوج ترافیک پروازی در فرودگاه آبادان

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: فرودگاه آبادان از خردادماه سال 89 به صورت شبانه‌روزی فعال شد و تا پیش از آن فعالیت فرودگاه از ساعت هفت صبح تا 22 بود.

وی با اشاره به شرایط جوی و وجود ریزگردها در آسمان این منطقه گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار در این منطقه و شدت این پدیده در اوقات روز، تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در شب افزایش یافت.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خاطرنشان کرد: در سال 91 با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از روند انجام پروازها در ساعات شبانه‌روز، اوج حجم پروازی با رقم 358 فروند پرواز در ساعت 24 ثبت شد و کمترین حجم پروازی مربوط به ساعت شش بامداد است.

رضایی با تاکید بر تاثیر 24 ساعته بودن فرودگاه در عملیات پروازی تصریح کرد: تنظیم بیش از 50 درصد از برنامه‌های پروازی بعد از ساعت 19 عامل تاثیرگذار در کاهش ابطال پروازها ناشی از پدیده گرد و غبار است.

وی اضافه کرد: درسال 91 بیش از 2 هزار پرواز در فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و خارک و دبی انجام شد که بیش از یک‌هزار و 600 پرواز در فاصله زمانی ساعت 19 تا هفت بامداد به ثبت رسیده است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان در پایان گفت: بیش از 71 درصد عملیات پروازی سال 91 در بازه زمانی ساعت 19 تا هفت بامداد ثبت شده است.

انتهای پیام/72001/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول