اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره نظارت دامپزشکی کرمان عنوان کرد

تولید روزانه 1.2 میلیون تخم‌مرغ در کرمان/ مارک داشتن دلیل بر کیفیت بالا نیست

مسئول اداره نظارت و بهداشت عمومی و قرنطینه اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان 15 واحد است که این تعداد واحد ظرفیت تولید یک‌میلیون و 200 هزار تخم‌مرغ در روز را دارند.

تولید روزانه 1.2 میلیون تخم‌مرغ در کرمان/ مارک داشتن دلیل بر کیفیت بالا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی رفیعی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان کرمان 15 واحد است که این تعداد واحد ظرفیت تولید یک‌میلیون و 200 هزار تخم‌مرغ در روز را دارند و در سطح شهرستان‌های استان پراکنده هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 720 هزار قطعه پرنده در استان کرمان داریم، بیان داشت: رنگ زرده تخم‌مرغ‌ها بسته به جیره غذا و یا دارویی که به مرغ می‌دهند، دارد و تولیدکنندگانی که نوعی آنتی‌بیوتیک خاص یا گاهی یونجه و هویج به مرغ‌های خود می‌دهند رنگ زرده را زرد رنگ‌تر می‌کند.

وی افزود: مارک داشتن تخم‌مرغ دلیل بر استاندارد یا کیفیت‌دار بودنش نیست و در استان کرمان واحدی که جیره ویژه و بالاتر از حد استانداردهای موجود به مرغ‌های خود بدهد که تخم‌مرغ با کیفیتی تولید شود، وجود ندارد.

رفیعی با اشاره به اینکه کیفیت تخم‌مرغ‌های کارخانه سیمرغ با انجام آزمایش طی یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از تعیین کیفیت آن، قیمت این محصول نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام/80018/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول