اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خبر داد

اصلاح الگوی مصرف سوخت در بخش تولیدات دامی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از اصلاح الگوی مصرف سوخت در بخش تولیدات دامی خبر داد.

اصلاح الگوی مصرف سوخت در بخش تولیدات دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، بنا بر لزوم صیانت از سرمایه‌های ملی و در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی، مصرف سوخت در واحدهای مرغداری استان کاهش یافت.

بنا به اعلام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، 10.4درصد تولید مرغ گوشتی در سال 91 نسبت به سال 90 افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: مصرف نفت گاز در این واحدها در سال 91 به میزان 28 میلیون و 223 هزار لیتر بوده که این امر مبین کاهش مصرف نفت گاز به میزان 5 درصد معادل یک میلیون و 411 هزار و 150 لیتر نسبت به سال 90 در این بخش است.

اصغر توفیقی افزود: سهمیه سرانه تولید هر قطعه مرغ گوشتی در واحدهای صنعتی پرورش طیور طبق دستورالعمل‌های جاری 2.2 لیتر نفت گاز در سال است.

به گفته وی، این معیار با اجرای طرح بومی‌سازی سهمیه واحدهای مرغ گوشتی مناطق سردسیر و هماهنگی و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان برای تعیین سهمیه در سامانه تجارت آسان بر مبنای نیاز واحد و به صورت مقطعی تا سقف سهمیه به طور متوسط در سال 90، 1.6 لیتر بوده و در سال 91 با وجود افزایش تولید مرغ به 1.4 لیتر کاهش یافته است.

توفیقی به دلایل این کاهش مصرف نیز اشاره کرد و افزود: می‌توان به توصیه‌های کارشناسان منطقه در خصوص تبدیل مشعل‌های سنتی به صنعتی، اصلاح فارم مرغداری‌ها با عایق کاری حرارتی مناسب و همچنین نوع هوادهی به سالن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/89006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول