اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان زنجان:

اجرای 200 برنامه در هفته جوان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد برنامه‌های طراحی شده برای هفته جوان را در سطح استان زنجان 200 برنامه اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری ارگان‌های دیگر برگزار می‌شود.

اجرای 200 برنامه در هفته جوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته جوان اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان با کمک ارگان‎های دیگر برنامه‌های متعددی را در این هفته برگزار می‌کند.

وی تعداد برنامه‌های طراحی شده برای هفته جوان را در سطح استان زنجان 200 برنامه اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری ارگان‌های دیگر برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان مهم‌ترین برنامه هفته جوان را تقدیر از جوانان نمونه استان زنجان اعلام و اضافه کرد: این برنامه روز پنجشنبه در فرهنگسرای امام خمینی زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب جوانان نمونه دارای شیوه‎نامه خاص خود است، ادامه داد: انتخاب جوانان نمونه استان زنجان تقریباً نهایی شده است.

* تقدیر از جوانان نمونه استان

رحمانی از انتخاب 16 یا 17 جوان برای تقدیر در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: جوانان انتخاب شده در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: رونمایی از چندین نرم‎افزار در عرصه‌های مختلف از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته جوان است که اغلب توسط سمن‌های فعال طراحی و اجرا شده است.

رحمانی تعداد سمن‌های دارای اعتبار استان زنجان را 72 سمن اعلام و اضافه کرد: 22 سمن از این مجموع در حال حاضر فعالیت خوبی دارند که از این مجموع اعتبار 12 سمن تمدید شده است.

وی به صدور مجوز برای فعالیت سمن‌های فعال در عرصه‌های مختلف بعد از ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و جوانان اشاره و تصریح کرد: اعتبارنامه صادر شده برای سمن‌ها دو سال اعتبار دارد.

* عمده گرایش سمن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و دینی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد رویکرد سمن‌های فعال استان زنجان گفت: سمن‌های فعال استان بیشتر گرایش به فعالیت‎های فرهنگی با رویکرد دینی دارند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان برای اشتغال و ازدواج آنها تصریح کرد: این ستاد در اموری مانند اشتغال و ازدواج بیشتر یک نهاد نظارتی محسوب می‌شود.

رحمانی به ظرفیت موجود در استان زنجان برای تاسیس حدود یک‌هزار پایگاه اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: با این تعداد پایگاه می‌توان جمعیتی در حدود 100 هزار نفر را در ایام تعطیلات پوشش داد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد جوانان رنج سنی 14 تا 29 سال استان زنجان گفت: از جمعیت یک میلیون و 19 هزار و 543 نفری استان، 330 هزار و 393 نفر در این رنج سنی قرار دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه 70 درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب دولتی در استان زنجان به بهره‌‌برداری رسیده‌اند، اضافه کرد: 20 درصد از این پروژه‌ها هم در دست اقدام است.

وی احداث سالن تنیس، پیست سلطانیه و سالن تیروکمان را از جمله پروژه‌هایی اعلام کرد که کاری برای آنها به دلیل مشکلات موجود انجام نشده است.

رحمانی با بیان اینکه اغلب استخرهای طراحی شده برای شهرستان‌ها از جمله ایجرود، ماهنشان و آب‌بر تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: استخر در دست احداث سایر شهرستان‌ها هم به مرور افتتاح می‌شود.

وی به قرارداد امضا شده برای احداث پیست دوچرخه‎سواری زنجان با پیمانکار اشاره و تصریح کرد: این قرارداد 20 میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان سرانه ورزش استان زنجان را در حال حاضر 70 تا 72 سانتی‎متر اعلام و اضافه کرد: بر اساس قانون این سرانه باید در پایان برنامه پنجم به بیش از یک متر برسد که تقریباً به همین میزان در حال احداث است.

وی ابراز اطمینان کرد، سرانه ورزش استان زنجان در پایان برنامه پنجم به بیش از برنامه تدوین شده که یک متر است، برسد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول