اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری همدان:

ظرفیت‌های همدان به جشنواره تئاتر سوره هدایت می‌شود

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری همدان گقت: با توجه به پتانسیل‌های استان در تئاتر کودک و نوجوان، تلاش می‌شود ظرفیت‌های استان به جشنواره تئاتر سوره هدایت شود.

ظرفیت‌های همدان به جشنواره تئاتر سوره هدایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان در سال جدید، با حضور نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت در عرصه تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان در این باره گفت: کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان سال گذشته با برگزاری چهار نشست فعالیت خود را آغاز کرد و امسال نیز با حضور اعضاء فعال کارگروه‌های نوجوانان و جوانان به کار خود ادامه می‌دهد.

نیما بیگلریان اظهار داشت: از آن جایی که یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان برگزار می‌شود، اکثر هنرمندان این عرصه تمایل خود را در اجرای تئاتر کودک و نوجوان، بیشتر از گونه‌های دیگر نمایشی نشان داده‌اند.

وی بیان داشت: تجربه نشان داده که استان همدان در این گونه نمایش موفق و سرآمد بوده است به طوری که هر ساله در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دو یا سه اثر از استان همدان حضور داشته و از نمایش‌های شاخص جشنواره به شمار آمده‌اند.

کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری همدان ادامه داد: با توجه به این ظرفیت بالای استان، کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری نیز از سال گذشته فعالیت خود را به صورت منسجم و هدفمند آغاز کرد تا با کشف استعدادهای جدید و حمایت و هدایت هنرمندان خلاق و متعهد در این مسیر گام بردارد.

وی اضافه کرد: نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان در سال جدید با هدف آثار صحنه‌ای برای حضور در جشنواره تئاتر کودک سوره ماه برگزار می‌شود.

بیگلریان در پایان گفت: خوانش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی اجرایی با موضوعات مختلف در زمینه تئاتر خلاقه، نقد و تحلیل و در نهایت چاپ نمایشنامه‌های اعضا در مجله ادبی ـ هنری پرنیان برخی دیگر از اهداف کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان است.

نخستین نشست کانون تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان 28 خرداد ماه در محل حوزه هنری استان و با حضور اعضا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89003/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول