اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمندان اصفهان با قابلیت‌های خود بر محدودیت‌ها غلبه می‌کنند

کلاوس انگر: تئاتر اصفهان رمانتیک و پر احساس است

رئیس تئاتر شهر فرایبورگ گفت: تئاتر اصفهان رمانتیک و پر احساس است و روابط میان زن و مرد با ظرافت خاصی به نمایش گذاشته شده است با این تفاوت که در آلمان تماس‌های بدنی تئاتر را جلوه‌گر می‌کند.

کلاوس انگر: تئاتر اصفهان رمانتیک و پر احساس است

کلاوس انگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شهر فرایبورگ در ناحیه جنوبی آلمان واقع شده است و از کشورهای مثل سوئیس و فرانسه که تئاتر در آنجا رونق دارد دور نیست و این همکاری به هم پیوسته است.

وی افزود: آلمان از لحاظ تئاتر یک سیستم منحصر به‌فرد دارد و اگر تئاتر آلمان را منحصر به شهر فرایبورگ بدانیم 350 نفر در عرصه تئاتر فرایبورگ جایگاه دائمی دارند و در این عرصه مشغول هستند.

رئیس تئاتر شهر فرایبورگ گفت: تئاتر در فرایبورگ زیر مجموعه‌هایی زیادی دارد مانند تئاتر همراه با موسیقی و یا اپرا اما عرصه تئاتر به شکل منحصر به فرد با 150 پست در فرایبورگ اداره می‌شود که در دیگر کشورهای اروپایی این چنین نیست.

انگر ادامه داد: تئاتر شهر فرایبورگ بارها به عنوان تئاتر برجسته معرفی شده است و در اروپا تئاتر برلین جزو بهترین و پیشرفته‌ترین تئاترها در اروپا است.

وی در مورد تئاتر اصفهان تصریح کرد: تئاتر اصفهان رمانتیک و پراحساس است و روابط میان زن و مرد با ظرافت خاصی به نمایش گذاشته شده است با این تفاوت که در آلمان تماس‌های بدنی تئاتر را جلوه‌گر می‌کند، اما هنرمندان تئاتر اصفهان با قابلیت‌ها و ظرافت‌هایی که دارند، توانستند بر محدودیت‌ها غلبه کنند.

رئیس تئاتر شهر فرایبورگ اضافه کرد: همکاری که مابین تئاتر شهر اصفهان و آلمان شکل گرفته به صورتی است که قطعاتی از شاهنامه فردوسی به صورت مشترک مابین آنها اجرا شد.

*ارتباط آلمان و ایران توسط گروهای مردمی صورت می‌گیرد 

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که نگران عدم برقرای ارتباط مخاطبان اصفهانی با تئاتر فرایبورگ نیستید، گفت: زبان به عنوان یک ابزار به حساب می‌آید، اما آن چیزی که در تئاتر مطرح هست حرکات نمایشی هنرمند است که هنر و حرکات بازیگر در ارتباط با مخاطب مؤثر است.

انگر همچنین در مورد وجود امکانات ضعیف در عرصه تئاتر در اصفهان و تأثیر آن در تئاتر گروهای آلمانی گفت: محیط اجرای تئاتر در اصفهان  با آگاهی قبلی انتخاب کردیم و نورپردازی و صحنه آرایی آن مناسب دو اجرای تئاتراست، اما بیش از هرچیزی حرکات بازیگران در جذب مخاطب مهم است که تئاتر را امکان‌پذیر می‌کند و همه تجهیزات اجرا را به همراه خود آوردیم.

وی تصریح کرد: اصفهان شهری است که با کمال میل دوست دارم به آن بازگردم و علاوه بر فضای سنتی و جذاب که اصفهان دارد کنجکاوی و مهمان دوستی اصفهانی‌ها برایم جالب است.

رئیس تئاتر شهر فرایبورگ اضافه کرد: تئاتر در فرایبورگ به عنوان یک شغل ثابت است اما در اصفهان به صورت تفننی و سرگرمی دنبال می‌شود، اما با این وجود گروهای خوبی در اصفهان است که کارهای با کفیت ارائه می‌دهند.

وی گفت: ارتباط فرهنگی میان ایران و آلمان توسط گروهای مردمی و عادی برقرار می‌شود و وابسته به ارگان یا مکان خاص و افراد خاصی نیست.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول