اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی:

شورای راهبردی تئاتر در خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی از تشکیل شورای راهبردی تئاتر در استان خبر داد.

شورای راهبردی تئاتر در خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، سیدسعید سرابی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد بسیاری از هنرمندان درصدد هستیم به زودی شورای راهبردی تئاتر خراسان ‌رضوی را تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اجرای عمومی تئاتر در مشهد گفت: مصمم هستیم هر شب در تئاتر شهر، اجرای نمایشی را داشته باشیم و با توجه به برنامه‌های متنوع حوزه تئاتر انتظار می‌رود در آینده نزدیک با کمک هنرمندان تئاتر تقویم یکساله تئاتر خراسان‌رضوی را تدوین کنیم.

سرابی افزود: تبلیغ تئاترهای سطح شهر توسط جراید و صداوسیما از برنامه‌هایی است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس انجمن نمایش خراسان‌رضوی نیز گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی نویسندگان با هدف تقویت متون نمایشی از جمله فعالیت‌های این انجمن است و در تلاشیم کیفیت نمایش‌های ارائه شده را افزایش دهیم.

علی روحی تصریح کرد: تبادل برنامه‌های گروه‌های نمایشی با هفت استان همجوار از جمله خراسان‌شمالی، خراسان جنوبی و گیلان از دیگر مواردی است که این انجمن با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در حوزه تئاتر تمرکززدایی کنیم، گفت: در این راستا مصمم هستیم با سپردن بخش‌های مختلف این هنر به شهرستان‌ها آنها را فعال کنیم.

سرپرست اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز گفت: این اداره با برنامه‌های میان مدت و بلند مدت درصدد است بخش‌های مختلف این هنر را ارتقا بخشد؛ به طوری که برای رسیدن به هدف خود اولویت‌هایی از جمله توجه ویژه به آموزش، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و نیز بهره‌مندی از مجموعه تئاتر شهر را مدنظر دارد.

صدرا یوسفی ادامه داد: چتر حمایتی برای همه حوزه‌های نمایش در تمام شهرستان‌ها، شتاب بخشی به روند صدور مجوز و نیز اعزام گروه‌های نمایش استان برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌هایی است که این اداره در پیش‌رو دارد.

در این جلسه هنرمندان پیشنهاداتی از جمله تشکیل شورای فنی و هنری نمایش برای اجراهای نمایش در تئاتر شهر و نیز شورای راهبردی نمایش در استان و مشهد ارائه کردند.

در این مراسم صدرا یوسفی به عنوان سرپرست اداره هنرهای نمایشی معرفی و از زحمات مهدی صدقی سرپرست سابق اداره هنرهای نمایشی تقدیر شد.

انتهای پیام/70001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول