اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان گیلانی وام خرید پمپ آب دریافت می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: یک ‌میلیارد و 500 میلیون تومان وام خرید پمپ آب با سود 15 درصد به کشاورزان گیلانی پرداخت می‌شود.

کشاورزان گیلانی وام خرید پمپ آب دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی گیلان اظهار کرد: صد درصد نشاکاری شالیزارهای استان انجام شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان 98 درصد وجین نخست، 80 درصد وجین دوم و پنجه‌زنی 80 درصد شالیزارهای گیلان را انجام دادند.

به گفته شعبان‌نژاد نخستین‌خوشه‌زنی برنج در شهرستان‌های املش و شفت گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پرداخت یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان وام از طریق بانک کشاورزی برای خرید پمپ آب توسط کشاورزان، تصریح کرد: وام مذکور برای استفاده کشاورزان از آب‌های داخلی در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

وی سود وام خرید پمپ آب کشاورزی را 15 درصد و به صورت پنج ساله عنوان کرد و افزود: پرداخت وام به کشاورزان از 22 خرداد جاری به شهرستان‌ها ابلاغ شده و کشاورزان می‌توانند تعداد 700 پمپ آب از این طریق خریداری کنند.

شعبان‌نژاد در ادامه با بیان اینکه 125 پمپ آب در اختیار اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیاز به تعمیر دارد، خاطرنشان کرد: 245 پمپ آب در اختیار سازمان جهاد کشاورزی گیلان است و آنها را در اختیار مردم گذاشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تعمیر 12 ایستگاه پمپاژ آب را از جمله اقدام‌های این سازمان برشمرد و بیان کرد: 11 حلقه چاه آب کشاورزی مشکل داشتند که از منابع داخلی سازمان تعمیر شدند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه آبرسانی پیرپشته لنگرود به 120 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: تاکنون بالغ بر 400 میلیون تومان به صورت اعتباری برای راه‌اندازی پمپ‌های آب از طریق بازار هزینه شده است.

شعبان‌نژاد خواستار تجهیز موتورهای آب کشاورزی توسط استانداری گیلان شد و اظهار کرد: تعداد 30 دستگاه موتور پمپ آب در اختیار کشاورزان فومنی گذاشته شده است.

*شالیزارهای گیلان به 700 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور نیاز آبی شالیزارهای استان را 700 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: در دو مقطع به 450 میلیون متر مکعب و 250 میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

ایرج بنیادی کمبود آب شالیزارهای گیلان در سال 92 را 300 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

*آب‌بندان‌های گیلان احیا شود

مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه بررسی آب کشاورزی استان بر توجه ویژه به آب‌های داخلی تاکید کرد.

احمد زارع با بیان اینکه استخرها و آب‌بندان‌های گیلان باید احیا شود، بیان کرد: استخرها باید به ایستگاه‌های پمپاژ آب تجهیز شوند.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول